ערב אבירים על הבר בהשתתפות עמרם צנע, אריה אלדד, אופיר פינס, דפני ליף ואיציק אלרוב

ערב אבירים על הבר בהשתתפות עמרם צנע, אריה אלדד, אופיר פינס, דפני ליף ואיציק אלרוב

'התנועה לאיכות השלטון' בשיתוף עם תנועת 'התעוררות בירושלים' יזמו ערב זוכי "אות אביר איכות השלטון" אשר הגיעו למסעדה "תמול שלשום" ופאב "השכנה" בירושלים
ביום רביעי האחרון (18.2.15) התקיים אירוע אבירים על הבר אותו יזמו תנועת התעוררות והתנועה לאיכות השלטון. מטרת האירוע הייתה לחדד את הצורך בשלטון נקי משחיתויות, שלטון שפועל אך ורק לטובת אזרחיו ובוחריו. בערב, שנערך לקראת הבחירות העתידות להתקיים ב-17.2.15, השתתפו עשרות צעירים ומבוגרים אשר הוכיחו כי לציבור הירושלמי אכפת ממערכת שלטון נקיה וטהורה.
הערב התרחש בשני מוקדים שונים במקביל: מסעדת תמול שלשום ובר "השכנה". בכל אחד מהם נערך פאנל בין אישים אשר קיבלו תואר אבירות על ניקיון כפיים וטוהר המידות מטעם התנועה לאיכות השלטון.
בפאנל שנערך בבר השכנה לקחו חלק דפני ליף (מארגנת המחאה החברתית ב-2011) ואיציק אלרוב (מתחיל מחאת הקוטג').
איציק אלרוב אמר במהלך הדברים כי "ראש ממשלה צריך לעשות אך ורק לשם הציבור. על הציבור להוקיע מקרבו ראש ממשלה שחוטא למטרה זו, על מנת שהמנהיג הבא ידע שעליו לטפל בבעיות הציבור, אחרת גם הוא ימצא עצמו בחוץ."
בטרם החל הדו שיח בין שני האבירים אמר עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ויו"ר תנועת התעוררות: "היה לנו חשוב לקיים אירוע עם אבירי התנועה לאיכות השלטון, כדי להבהיר שניתן להיות פוליטיקאים, ולשמור על התנהלות ראויה. הדבר הזה הוא קריטי למערכת דמוקרטית מתפקדת אמיתית. הציבור מאס בפוליטיקאים ישנים, שההתנהלות שלהם לא שומרת על נורמות אתיות וערכי ניקיון כפיים וטוהר מידות. גם העובדה שבאירוע השתתפו אבירים מחוץ למערכת הפרמלנטרית, כמו דפני ליף ואיציק אלרוב, מעידה על החשיבות של הכוחות החברתיים הפועלים מול המערכת הפוליטית, כדי לכוון אותה לפעילות נכונה עבור האזרחים. כך גם פועלת התעוררות, תנועה חברתית ופוליטית בגוף אחד, השומרת על קשר מתמיד עם החברה האזרחית ועל מהלכים חברתיים".
בפאנל שבתמול שלשום השתתפו עמרם מצנע, אריה אלדד ואופיר פינס. פרופ' אלדד: "אין כזה דבר ׳דברים שרואים משם לא רואים מכאן׳, ראש ממשלה שנשען על פרגמטיות בלבד, ואומר א׳ כשהוא באופיזציה, ב׳ בקואליציה ובסוף עושה ג׳, אני לא יכול לסמוך עליו ואני לא יכול לדעת מה או מי השיקול שמניע אותו. מה שאני בטוח יודע, זה שאני לא אצביע לו״
עינב בר, חברת מועצת העיר מטעם 'התעוררות' אשר השתתפה באירוע אמרה במהלכו: "למרות פרשיות השחיתות שעלו לאחרונה לכותרות, אסור לנו לייצר שיח של "כולם מושחתים", ולאבד את האמון בפוליטיקה ובשינוי. שיח כזה עלול להשאיר את האנשים הלא ראויים בפוליטיקה, ולהותיר את הראויים בחוץ".