פאנל בחירות: "איך משאירים את דור העתיד בארץ" בהשתתפות ח"כ רוזנטל, ח"כ מיקי לוי, עאדל עמר; רחל עזריה, יואב קיש, גבי לסקי ואורי בנק

פאנל בחירות: "איך משאירים את דור העתיד בארץ" בהשתתפות ח"כ רוזנטל, ח"כ מיקי לוי, עאדל עמר; רחל עזריה, יואב קיש, גבי לסקי ואורי בנק

24.2.15 ה באדר תשע"ה
אתמול, (יום ב') התקיים פאנל בחירות בשאלה מה ניתן לעשות כדי להשאיר את דור העתיד בארץ. את הפאנל יזמו התנועה לאיכות השלטון יחד עם התיכון הישראלי למדעים ואמנויות בירושלים.
כחלק מפעילות התנועה לאיכות השלטון למאבק בשחיתות נשאלו חברי הפאנל אם יהיו מוכנים לשבת עם אדם שהואשם בפלילים, אדם שנושא איתו קלון. אורי בנק מהבית היהודי התייחס בתשובתו לח"כ אריה דרעי: "זה בושה שאריה דרעי נמצא במערכת הפוליטית, אבל המערכת המשפטית הכשירה אותו לחזור."
ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' התייחס לחקיקה בנושא החיתות: "בנושא השחיתות, אנחנו הולכים לחוקק חוק שכל איש ציבור, חבר כנסת ראש עיר שנחשב בעבירה שיש עמה קלון ונשפט, לא יוכל לחזור לתפקידו הציבורי
גם ח"כ מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני' התייחס לפעולות שיש לנקוט: "צריך לעשות שורה של דברים. הציבור הוא זה שמחליט את מי הוא שולח להיות נבחריו. כל מי שנראה לכם לא ראוי, צריך להדיר אותו מהפוליטיקה הישראלית. לבחור אנשים לפי המצע וגם לפי טוהר המידות". אך בנוגע לישיבה עם ח"כ שהורשע בפלילים ענה רוזנטל כי המחנה הציוני ישב עם כל מי שיקבל את מתווה הקואליציה של המפלגה.
מהרשימה המשותפת הגיע עאדל עמר והתייחס למאבק בו באה המפלגה לטפל: "המאבק מתבסס על שני כיוונים: הראשון הוא צדק חברתי. אף אחד לא מציע פתרון לבעיות החברתיות. אנחנו מציעים לחפש את הכסף אצל המשפחות העשירות שמנהלות את המשק הישראלי והשטחים הכבושים. במקום להשקיע בהתנחלויות, ולהמשיך את הכיבוש, להשקיע את הכסף בגליל, בנגב, באוכלוסיות המוחלשות וכלל הבעיות החברתיות."
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים הוא תיכון פנימייתי יוקרתי בו לומדים כ-300 תלמידים מצטיינים ומחוננים מכל רחבי הארץ. התלמידים מגיעים מרקעים שונים ומחתכים סוציו-אקונומיים שונים, והתיכון מאכלס קשת רחבה מאוד של תלמידים המייצגים פסיפס של החברה הישראלית.
לפרטים נוספים: רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון 052-3562213