תגובת התנועה לאיכות השלטון לדו"ח מבקר המדינה בעניין משבר הדיור

תגובת התנועה לאיכות השלטון לדו"ח מבקר המדינה בעניין משבר הדיור

ו' באדר, תשע"ה 25.2.15
פנייה לראשי המפלגות: יש לעגן המלצות המבקר במצעי המפלגות ובהסכמים הקואליציוניים
בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה בעניין משבר הדיור בישראל, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראשי המפלגות להכניס המלצות דו"ח מבקר המדינה כחלק מתכנית העבודה של המפלגות ולתת לסוגיית הדיור משקל רב בחתימה על הסכמים קואליציונים.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני ראשי המפלגות כי הציבור בישראל זועק לטיפול מערכתי, מקיף ועמוק בבעיות הדיור, מוקדם ככל הניתן. רווחת אזרחי ותושבי המדינה, כמו גם יציבות המשק, מחייבות כי תגובש מדיניות דיור כוללת, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, תוך ייעול מערכת התכנון והבנייה, שתאפשר הלימה בין צרכי התושבים לבין ההיצע.
נוכח הדברים פנתה התנועה לראשי המפלגות בבקשה לעגן במצע הרשימה את המלצות דו"ח מבקר המדינה, כמו גם לעמוד באופן דווקני במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לאחר יום הבחירות, על יישום ההמלצות.
דו"ח מבקר המדינה שהונח זה עתה חייב שיהווה קריאת השכמה לנבחרי הציבור, ויש להבטיח שסוגיית הדיור תונח במקום גבוה בסדר העדיפויות של הכנסת ה-20 וממשלת ישראל ה-34.
לפיכך קוראת התנועה לראשי הרשימות, להכניס המלצות דו"ח מבקר המדינה כחלק מתוכנית העבודה של הרשימות, וליתן לסוגיית הדיור משקל רב עת תחתמו על הסכמים קואליציוניים ביום שלאחר ה-17 במרץ 2015.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "הזעקות שעלו מרחובות המדינה לפני 3 שנים מהדהדות בדו"ח מבקר המדינה ולא יכולות להיוותר ללא מענה. הרשימות שמתמודדות בבחירות לכנסת הקרובה ראוי שתאמצנה את המלצות דו"ח מבקר המדינה ותעשנה ככל שלאל ידן כדי להבטיח טיפול מקיף ואפקטיבי במשבר הדיור."