איכות השלטון לחברי מועצת עיריית עפולה: הדחת רו"ח שלמה שלום מוועדות מועצת עפולה בלתי תקינה ולכן בטלה

איכות השלטון לחברי מועצת עיריית עפולה: הדחת רו"ח שלמה שלום מוועדות מועצת עפולה בלתי תקינה ולכן בטלה

01.03.2015 התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לחברי מועצת עיריית עפולה לחזור בהם מהחלטתם להדיח את חבר המועצה, רו"ח שלמה שלום מחברות כנציג האופוזיציה בוועדות המועצה ולהשיב את רו"ח שלום למעמדו ולתפקידיו כחבר בוועדות. לעמדת התנועה, כל הלטה שתתקבל בוועדה ממנה הודח שלום ואשר נמנע ממנו להשתתף בה, הנה בלתי תקינה ולכן בטלה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לחברי מועצת עיריית עפולה בעקבות מידע שהגיע לידי התנועה ממנו עולה, כי מועצת עיריית עפולה, החליטה להדיח את חבר המועצה רו"ח שלמה שלום מחברות בוועדות המועצה ובהן: וועדת מכרזים, וועדת בנין ערים, וועדת מינוי בכירים, וועדת כספים, וועדת מלגות, וועדת קליטה, וועדת איכות הסביבה, וועדת שמות ועוד.
התנועה מציינת בפני חברי מועצת העיר, כי מהשתלשלות העניינים בפרשה זו מצטייר שגורמים במועצה ביקשו להרחיק את חבר המועצה רו"ח שלום מהוועדות בהן הוא חבר מטעם האופוזיציה בכדי למנוע ביקורת ופיקוח של האופוזיציה על התנהלות המועצה. עוד עולה, כי לא נערך שימוע כדין, לא הוצג לרו"ח שלום הטענות נגדו והנימוקים להדחה בצורה סדורה מבעוד מועד ולא ניתן לו להיערך לטעון בעניינם כנדרש וכמצופה בגוף מינהלי. יתר על כן, לא ברורה עילת ההדחה ועל מה היא מתבססת.
ככל שעמדת המועצה היא, שעצם הגשת תלונה על ידי מאן דהוא כלפי חבר מועצה, מבססת עילת הדחה, הרי שצריך היה להדיח ראשית כל את ראש העירייה עצמו מתפקידיו במועצה ובוועדותיה, בבחינת קל וחומר, כיוון שעל פי הפרסומים בכלי התקשורת הוא נחקר בפלילים. כך או כך, הטענות שהועלו בצורה כללית ובלתי מבוססת כלפי רו"ח שלום אין בהם כדי לבסס עילת הדחה, בפרט על רקע השתלשלות העניינים בפרשה זו.
עמדת התנועה למען איכות השלטון בישראל, הינה כי הדחת חבר מועצה בנסיבות אלו הינה בלתי תקינה ולכן בטלה ומבוטלת. בהתאם לכך, כל החלטה שתתקבל בוועדה ממנה הודח מר שלום ואשר נמנע ממנו להשתתף בה, איננה יכולה לעמוד. התנועה עומדת על כך שחברי מועצת העיר יחזרו בהם מהחלטתם וישיבו את רו"ח שלום למעמדו ולתפקידיו כחבר הוועדות לאלתר.