בעקבות הרשעתה של עובדת עיריית אשדוד בארבע עברות של הפרת אמונים

בעקבות הרשעתה של עובדת עיריית אשדוד בארבע עברות של הפרת אמונים

08.03.15 קריאה לפתיחת הליך משמעתי לפיטורי יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד, איריס נפתלי, לאחר שהורשעה בארבע עבירות של הפרת אמונים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וליועמ"ש בקריאה להגיש קובלנה לתובע לשם העמדתה לדין משמעתי ולעמוד על פיטוריה של איריס נפתלי, יו"ר ועדת העובדים בעיריית אשדוד. זאת עקב הרשעתה בפלילים, חומרת המעשים בהם הייתה מעורבת ותפקידה הבכיר של נפתלי.
רקע
בפברואר 2015 הרשיע בית משפט השלום בבאר שבע את גברת איריס נפתלי, עובדת עיריית אשדוד, בארבע עבירות של הפרת אמונים, לאחר שהודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, הוטל על גב' נפתלי לרכז את ההזמנות וההצעות לקמפיין פרסומי מסוים עבור העירייה. במסגרת תפקידה זה, פנתה גב' נפתלי לבית דפוס השייך לדודהּ, שהכין הצעות מחיר שונות בשם בית הדפוס שלו, וכן הצעות מחיר פיקטיביות לכאורה בשם בתי עסק אחרים, ללא ידיעתם והסכמתם. גב' נפתלי לא ציינה בפני חברי ועדת המכרזים את קרבתה למציע. כאמור, גב' נפתלי הודתה במעשים אלו.
לעמדת התנועה, בנסיבות מעין אלו, כאשר עבירה מתבצעת על ידי עובדי ציבור, מתלווה לכך פגיעה נוספת מעבר לפגיעה בערך המוגן הנובעת מביצוע כל עבירה פלילית מן השורה. במסגרת הפגיעה באינטרס הציבור, בל נשכח, כי לעיתים – כבמקרה זה – לעבירת הפרת אמונים מצטרפת אף הפגיעה בקופה הציבורית.
אין ספק, אם כן, כי במעשיה של גב' נפתלי דבק קלון. ראוי לציין כי אף לשיטת פרקליטות מחוז דרום (פלילי) דבק קלון במעשיה של גב' נפתלי, אולם נמנעה מלתקן את הסדר הטיעון מסיבותיה היא. על כן, בעקבות הרשעתה של גב' נפתלי, פונה התנועה לראש עיריית אשדוד וליועמ"ש להפעיל סמכותם לפי חוק ולהגיש קובלנה לתובע הממונה על בית הדין המשמעתי בעיריית אשדוד.
עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "הרשעת עובד ציבור בארבע עבירות של הפרת אמונים איננה דבר של מה בכך, והתוצאה המתחייבת הינה סיום העסקת עובד הציבור לאלתר. על ראש העירייה והיועץ המשפטי לממשלה להגן על אמון הציבור ברשות המקומית ועליהם להבהיר הבהר היטב לעובדי רשויות מקומיות באשר הם – הפרת אמונים תיענה בפיטורין. לא ניתן לעבור על כך לסדר היום"