חשש לתעמולת בחירות אסורה בעיר בני ברק

חשש לתעמולת בחירות אסורה בעיר בני ברק

11.03 התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט בכדי לקבל לבחון האם עובדי עירייה תלו שלטי בחירות בעיר למען מפלגת יהדות התורה, והאם השתמשו לשם כך בציוד עירוני הממומן על ידי כספי ציבור.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט בעקבות תמונות שהגיעו לידי התנועה המציירות מצב בו נעשתה, לכאורה, תעמולת בחירות אסורה. בתמונות נראים דגלים של מפלגת יהדות התורה, התלויים על עמודי תאורה בעיר וטרקטורים הסוחבים את הדגלים והמקלות, ובעזרת מנוף תולים את הדגלים על עמודי התאורה.
חוק הבחירות קובע הגבלות על תליית ופרסום תעמולת בחירות, על מנת למנוע שימוש בלתי חוקי ופרוע במודעות, בשלטים וברחובות הערים, וכמו כן כדי למנוע נזק לסביבה ומפגעים בטיחותיים. תכלית החוק הינה לשמור על שוויון בתעמולה בין המפלגות השונות, ולאפשר לכל מפלגה שטח שווה על מנת להציג את תעמולתה.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מראש העיר לענות האם אכן הדגלים נתלו במקומות המיועדים לכך, והאם הוקצה שטח דומה לכל מפלגה לפרסום תעמולתה. התנועה מבקשת גם לדעת האם מי שתלו את השלטים היו עובדי עירייה והאם הרכב ששימש אותם לביצוע עבודה זו הינו רכוש העירייה או ממומן בדרך כלשהי על ידי העירייה.
ככל שאכן נעשה שימוש בכספי ציבור לצורך תליית תעמולת הבחירות מטעם מפלגת יהדות התורה וככל שפרסומי התעמולה לא נתלו במקומות המיועדים לכלל המפלגות, הרי שיש בכך עבירה על הוראות החוק.