בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: דו"ח הביקורת על מערכת החינוך של ש"ס נחשף וגילה ממצאים חמורים

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: דו"ח הביקורת על מערכת החינוך של ש"ס נחשף וגילה ממצאים חמורים

12.03
בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, העביר לידיה משרד האוצר את דו"ח הביקורת על רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס. זאת לאחר שסירב לפרסמו במשך שבעה חודשים. הדו"ח כולל ממצאים חמורים על התנהלות הרשת
בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, העביר לידיה משרד האוצר את דו"ח הביקורת על רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס. זאת לאחר שסירב לפרסמו במשך שבעה חודשים. הדו"ח כולל ממצאים חמורים על התנהלות הרשת.
הדו"ח מגלה כי בתי ספר הופעלו ללא רישיון ממשרד החינוך, תוקצבו שלא כדין, שולמו בהם לכאורה תשלומי שכר כפולים ופיקטיביים, ניתנו תשלומי פרישה לעובדים שעדיין מועסקים ברשת, נמסרו דיווחים חלקיים ולא מדויקים לממשלה ועוד כהנה וכהנה.
בדו"ח נכתב כי "מוסר ההתייצבות של עובדי המנגנון לעבודה ונוכחותם לוקה בחסר רב. שטחים רבים ונרחבים במשרדי הרשת נותרים שעות רבות, ואף ימים ושבועות שלמים בחשכה ובעלטה. מרבית העובדות מסיימות לעבוד ב-13:00-15:00".
בעקבות סירוב משרד האוצר לחשוף את הדו"ח המלא עתרה התנועה למען איכות השלטון לבית המשפט המחוזי בירושלים וטענה כי "ניסיון המשיבים להתחמק ממתן המידע המבוקש, תוך התעלמות מופגנת מהוראות החוק, הוא חמור ופוגע בחוק חופש המידע". התנועה הדגישה כי לעתירה משמעות מיוחדת, לאור העובדה שהרשת נוהלה עד 2013 בידי ח"כ יואב בן צור, המועמד להיבחר לכנסת רשימת ש"ס גם בבחירות לכנסת הנוכחית.
עו"ד תומר נאור, התנועה לאיכות השלטון: "תגובת משרד האוצר מעוררת סימני שאלה רבים ובעייתיים. התנהלות זאת, מצטרפת, לצערנו, להתנהלות הבעייתית של משרד האוצר, שנמנע ממסירת הדו"ח קרוב לשמונה חודשים (אף שהדו"ח נמצא ברשותו מאז יולי 2013), ולבסוף מסר אותו תחת חרבה המתנופפת של העתירה שהוגשה על ידי התנועה".