הארכת השעיית ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, עד למתן גזר הדין והכרעה בשאלת הקלון

הארכת השעיית ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, עד למתן גזר הדין והכרעה בשאלת הקלון

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש בבקשה לפעול למען הארכת השעייתו של גפסו מוקדם ככל האפשר, פנה היועמ"ש לוועדה אשר נתנה החלטתה היום (יום ה') זאת כדי למנוע חזרתו לכהונתו כראש עיריית נצרת עילית נוכח הרשעתו בעבירה שביצע במהלך ובמסגרת תפקידו כראש העירייה.
הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מסרה לתנועה לאיכות השלטון את החלטתה בעקבות בקשתו של היועמ"ש להאריך את תקופת השעייתו של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו. ההחלטה התקבלה בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש בטענה כי הצורך בהשעיית גפסו מתפקידו ומסמכויותיו כראש העירייה רק התחדד נוכח הרשעתו. אשמתו של מר גפסו הוכחה מעל לכל ספק סביר. לכן, יש להבטיח כי נבחר ציבור שפגע פגיעה כה קשה בציבור, לא יוכל לחזור ולהחזיק בסמכויותיו, סמכויות אותן ניצל לטובתו האישית. יש להבטיח כי השעייתו תוארך.
זאת ועוד, כנגד מר גפסו תלוי ועומד כתב אישום נוסף, המייחס לו עבירות של לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים, בעקבות הבטחותיו, לכאורה, לפעילים בבחירות לרשויות המקומיות, כי ימנה אותם לעבודה בעירייה תמורת פעילותם, הבטחות שאותן ניסה לכאורה לקיים.
גפסו ענה לוועדה כי אינו מתנגד להארכת השעיה, "אולם מתנה זאת בהעדר פרסום של ההחלטה מצד המבקש". לכך ענתה הוועדה כי "שיקולי מי מהצדדים אינם ממן העניין המונח לפנינו". עוד קבעה הוועדה כי "על יסוד החלטותינו הקודמות ועובדת ההרשעה בדין, אנו מחליטים להאריך את ההשעיה של המשיב, בהתאם לכל התנאים שנקבעו וחלו עד אתה, וזאת עד למתן גזר הדין וההכרעה בשאלת הקלון"