משרד המשפטים: ראש הממשלה אינו רשאי לטפל בעניינים הנוגעים ללקוחותיו של ניר חפץ ובהם כל עיסוק בנושא אורט הרמלין

משרד המשפטים: ראש הממשלה אינו רשאי לטפל בעניינים הנוגעים ללקוחותיו של ניר חפץ ובהם כל עיסוק בנושא אורט הרמלין

12.03
בתשובה לפניית התנועה לאיכות השלטון הנוגעת לבחינת ניגוד עניינים של ניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה ויועצם של גופים פרטיים במגזר הפרטי, ענה משרד המשפטים כי ראש הממשלה אינו רשאי לטפל בעניינים הנוגעים ללקוחותיו של חפץ. בנוגע לאורט הרמלין, קבע משרד המשפטים שעל ראש הממשלה להימנע מטיפול בנושא גם אם יגיע למליאת הממשלה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה בחודש ינואר האחרון למשנה ליועמ"ש, בדרישה לבחון את הסדר ניגוד העניינים של יועץ ראש הממשלה, ניר חפץ, המשמש במקביל כיועץ לגופים שונים במגזר הפרטי. חפץ, המועסק כמנהל קמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד בכלל ושל ראש הממשלה ורעייתו בפרט, הוא בעלים של משרד יחסי ציבור, המספק שירותים לגורמים שלראש הממשלה, שכיהן בעת פניית התנועה כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, הכוח והסמכות להשפיע עליהם ישירות. בין היתר מדובר במכללת אורט הרמלין, הנאבקת כנגד הגורל שנחרץ עליה, וזאת בין היתר באמצעות משרד "חפץ תקשורת".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי ההנחה היא שקיימת זיקה בין ניר חפץ ובין ראש הממשלה בשל שירותי הדוברות שניתנים על ידי חפץ למשפחת נתניהו וכי נכונה ההנחה שראש הממשלה אינו רשאי לטפל בעניינים הנוגעים ללקוחותיו של חפץ.
בנוגע להחלטת המל"ג בעניין אורט הרמלין, המיוצגת על ידי ניר חפץ, ענה משרד המשפטים כי ראש הממשלה נתניהו יאלץ להימנע מטיפול בנושא, אם וכאשר יובא הערר שהוגש על החלטת המל"ג בפני הממשלה.
התנועה לאיכות השלטון מברכת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לקבל את עמדת התנועה באשר לניגוד העניינים החריף הנובע מן היחסים הקיימים בין ראש הממשלה לבין ניר חפץ, ועל הבהרתו כי על ראש הממשלה להימנע מלקחת חלק בקבלת החלטת הנוגעת לענייניו ולענייני לקוחותיו.