פנייה ליועמ"ש ופרקליט המדינה: ראוי לפנות לבית הדין לעבודה להביא לסיום העיצומים של הפרקליטים ומימוש הסכם העקרונות

פנייה ליועמ"ש ופרקליט המדינה: ראוי לפנות לבית הדין לעבודה להביא לסיום העיצומים של הפרקליטים ומימוש הסכם העקרונות

15.03
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, יום א', ליועמ"ש, פרקליט המדינה ומשרד המשפטים באמירה כי ככל שדרישות הפרקליטים מוגזמות או בלתי ענייניות, שמטרתן לסכל את הליכי הביקורת, ראוי שלא להיענות להן. התנועה אף קוראת לנקוט באמצעים העומדים לרשות היועמ"ש, פרקליט המדינה ומשרד המשפטים, ובכללם פניה לבית הדין לעבודה בכדי להביא לסיום העיצומים ולמימוש הסכם העקרונות.
בעקבות התמשכות סכסוך העבודה עליו הוכרז בספטמבר 2014 ושהוחרף לאחרונה, על ידי ארגון הפרקליטים, בשל הקמת נציבות הביקורת, פנתה היום (יום א') התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, לפרקליט המדינה ולמשרד המשפטים בקריאה לפעול לסיום העיצומים ולמימוש הסכם העקרונות שנחתם בין היועמ"ש לשרת המשפטים לשעבר.
התנועה אינה מביעה עמדה בנוגע לדרישות ארגון הפרקליטים, אשר לפחות חלקן אינן ידועות לתנועה, אך ברור כי מצב בו גוף האמון על אכיפת החוק על כלל האזרחים ולאורך זמן מנסה לסכל הליכי ביקורת ובקרה, הינו מצב פגום הפוגע אמנם בביקורת, אך לא פחות מכך בפרקליטויות עצמן, בתפקודן, במעמדן ובאמון הציבור בהן. מעבר לכך, עיצומי פרקליטים, בפרט לאורך זמן, פוגעים במגוון התיקים המטופלים על ידם, כמו גם ברשויות אכיפת החוק ובעבודה החיונית של הרשות השופטת.
נוכח זאת, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לברר מהן הסוגיות השנויות במחלוקת בין ארגון הפרקליטים לבין המדינה ומה עמדת הנמענים בעניינן. כן ביקשה לדעת האם מתנהלים מגעים בין הצדדים להביא לסיום העיצומים ולשיתוף פעולה של הפרקליטים עם הליכי הביקורת ומה סטאטוס מגעים אלו והצפי לסיומם.
כמו כן, ככל שדרישות הפרקליטים מוגזמות ו/או בלתי ענייניות, שמטרתן לסכל את הליכי הביקורת, הביעה התנועה עמדתה, כי מן הראוי שלא להיענות להן, אלא לנקוט באמצעים, ובכללם פניה לבית הדין לעבודה, להביא לסיום העיצומים ולמימוש הסכם העקרונות.
אסור שעובדי ציבור, המחזיקים בידיהם סמכויות רגישות וחיוניות כל כך, יתחמקו מהליכי ביקורת, שמטרתם לשפר את עבודת התביעה ולהגן על זכויות אזרחים.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "ביקורת אפקטיבית על התביעה היא חיונית. הגיע הזמן להביא לסיום את העיצומים בהם נוקטים הפרקליטים. דווקא הפרקליטים המייצגים את המדינה צריכים לשמש דוגמא אישית לקידום הליכי ביקורת ולא לפעול בצורה שעלולה להביא לסיכולה."