25,000 איש חתמו על עצומה למניעת מינויו של דרעי לשר

25,000 איש חתמו על עצומה למניעת מינויו של דרעי לשר

23.03.2015
התנועה לאיכות השלטון פתחה בקמפיין בקריאה לראש הממשלה נתניהו להימנע ממינויו של דרעי לשר בממשלה החדשה, זאת בעקבות הרשעתו בעבירה שיש עמה קלון בתקופת כהונתו הקודמת כשר. עד כה נחשפו לקמפיין האינטרנטי מעל מליון איש ועל העצומה חתמו בשלושה ימים מעל 25,000 איש.

התנועה לאיכות השלטון פרסמה עצומה הקוראת לבנימין נתניהו, הצפוי להתמנות לראש ממשלה, שלא למנות את אריה דרעי לשר בממשלה העשרים, זאת עקב הרשעתו של דרעי באפריל 1999 בשורה של עבירות שיש עמן קלון, בניהן קבלת שוחד, מרמרה והפרת אמונים. בעקבות הרשעתו נגזרו על דרעי ארבע שנות מאסר בפועל וקנס בסך 250 אלף שקלים.
בעצומה נכתב: "אנחנו חרדים ומזועזעים מהצורה הנינוחה והטבעית בה מדברים עכשיו במערכת הפוליטית על מינויו של אריה דרעי כשר הפנים בממשלת נתניהו הרביעית, אתה משרה שמילא כבר בעבר ובמסגרתה ביצע עבירות של שוחד- זה לא רק אבסורד, זו מכת סנוקרת לכל אזרח שחרד למצב טוהר המידות בישראל"
פרסום העצומה מגיע כחלק ממאבק התנועה לקידום טוהר המידות בישראל, ובנוסף לדרישה בעניינו של אריה דרעי, קוראת התנועה לשלול לצמיתות את זכאותו של נבחר ציבור להיבחר לכנסת ולכהן כשר בממשלה במידה והורשע בעבירה שיש עימה קלון בעת כהונתו כנבחר ציבור. התנועה רואה את המאבק כערכי בכך שמינויו של אדם מורשע כנציג ציבור מהווה קבלה של חטא השחיתות לצמרת המדינית פוליטית ובכך מאשר אותה להלכה. העצומה היא המשך ישיר למאבק של התנועה כפי שניתן לראות בהצעת התיקון לחוק יסוד: הממשלה הקובעת כי לא יוכל להתמנות לשר במשך 14 שנים מי שעבר עבירה בזמן כהונתו כחבר כנסת או כחבר בממשלה, הורשע בפסק דין סופי והורשע בידי בית משפט כעבירה שיש עמה קלון, ונגזרו עליו מעל לשישה חודשי מאסר.
התמיכה הציבורית בעצומה הולכת וגוברת, ותוך מספר ימים מפרסומה עומדת על מעל לעשרים וחמישה אלף חתימות. עמוד בפייסבוק של התנועה המתייחס לנושא זכה ללמעלה מ18,000 "לייקים", מעל 10,000 שיתופים, 2000 תגובות וחשיפה של למעלה ממליון איש.