התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה בקריאה לבדיקת החשדות בדבר מנהל בלתי תקין ופגיעה בטוהר המידות בחברת עמידר.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה בקריאה לבדיקת החשדות בדבר מנהל בלתי תקין ופגיעה בטוהר המידות בחברת עמידר.

13.04.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה בקריאה לבדיקת החשד למנהל בלתי תקין ופגיעה בטוהר המידות בחברת עמידר, בהמשך לכתבת ערוץ 10 בעניין.
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה, בעקבות כתבת ערוץ 10 של הכתב מתן חודורוב, לפיה וועד העובדים של חברת עמידר מחזיק במספר דירות ברחבי הארץ, אותן רכש ככל הנראה מכספי הוועד ואשר משמשות אותו כדירות נופש של עובדי עמידר. בשנת 2013 החליט מנכ"ל החברה דאז, יעקב ברושף בשיתוף יו"ר הוועד הארצי לשעבר מוטי בן סימון, על שיפוץ הדירות האמורות. מתוך האמור בכתבה עולה, כי לטובת שיפוץ זה הקצתה חברת עמידר כ-250 אלף שקלים, אשר יצאו מקופת עמידר עצמה, ולא מכספי וועד העובדים. בנוסף, כספים אלו דווחו תחת סעיף הסל "עמידר בסביבה"- סעיף ייעודי המתייחס לכספים שהוצאו לצורך שיפוץ דירות ומבנים אחרים השייכים לחברת עמידר עצמה ומשמשים את דרי הדיור הציבורי. על פי הנטען בכתבה כספים אלו עברו לוועד מבלי שניתן אישור דירקטוריון או אישור הנהלה, וכי מעולם לא ניתן אישור תקציבי להוצאתם.
לטענת התנועה, די בחשדות אלה, המגובות במסמכים אשר הוצגו בכתבה, על מנת לפתוח בחקירה בנוגע להוצאת הכספים האמורה בחברת עמידר. דומה כי התנהלות של ניצול משאב ציבור על ידי וועד העובדים היא המשך ישיר של התנהלות של מספר גורמים בחברת עמידר, התנהלות אשר הוזכרה לא פעם במספר דוחות ביקורת שיצאו ממשרד מבקר המדינה בשנים האחרונות. זאת בנוסף לדו"ח משרד מבקר המדינה לשנת 2013 בו מופיעה הביקורת מפורשת לתופעה הפסולה של הקצאת דירות השייכות לדיור הציבורי לטובת שימושים שאינם משרתים את האינטרס הציבורי, ובהם גם דירות המוקצות לטובת וועד העובדים של חברת עמידר.
השימוש בכספים גדולים על חשבון ציבור משלם המיסים, לטובת שיפוץ דירות נופש פרטיות, הוא מעילה בכספי ציבור ובאמונו. לא ייתכן כי כספי ציבור יוצאו מהקופה הציבורית, בהעדר האישורים המתאימים וקיומו של הליך תקין.
התנועה קוראת למבקר המדינה לפתוח בהליך ביקורת אשר יבחן את החשדות הנוגעים להתנהלות החברה ובכיריה, ואשר יביא לסיומה של התנהלות לקויה זו כפי שתוארה בכתבה האמורה.