התנועה לאיכות השלטון קוראת למבקר המדינה לפרסם את דו"ח "פרשת הקרקעות" של ח"כ יואב גלנט

התנועה לאיכות השלטון קוראת למבקר המדינה לפרסם את דו"ח "פרשת הקרקעות" של ח"כ יואב גלנט

13.04.2015
לקראת החתימות על ההסכמים הקואליציוניים, פנתה התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה בקריאה דחופה לפרסום דו"ח "פרשת הקרקעות" של האלוף ח"כ יואב גלנט, שנשאר חסוי עד היום.
רקע
בשנת 2010 הוגשה תלונה למשרד המבקר בעניין עבירות תכנון ובניה שביצע לכאורה האלוף יואב גלנט, מועמד לתפקיד הרמטכ"ל בזמנו. החקירה הנוגע לאופן בו קיבל גלנט את הנחלה במושב עמיקם, האופן בו פלש גלנט לאדמות מדינה והזמן הארוך מהמקובל לפינוי השטח. החשד שהוביל את החקירה היה כי רשות מקרקעי ישראל וזרועותיה העניקו יחס מועדף לגלנט תוך סטיה חמורה מכללי מנהל תקין. ממצאי הבדיקה העלו כי הן הרשויות והן גלנט עצמו התנהלו בפרשה באופן לא ראוי ובניגוד לנהלים המנחים במנהל, בהתאם למידע שהתקבל בתנועה והתפרסם בצורה חלקית בתקשורת. בעקבות הממצאים בוטל מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.
העבודה על דוח הבירור הסתיימה בשלהי ינואר 2011, אולם מסיבות לא ברורות הדוח נותר חסוי.
לקראת חתימת ההסכם הקואליציוני המתנהל בין מפלגת "הליכוד" למפלגת "כולנו", פורסם באמצעי התקשורת כי הוסכם להעניק את תיק הבינוי והשיכון לח"כ יואב גלנט, ולמנותו כשר הממונה על משרד זה.
לעמדת התנועה, האפשרות שאדם שביצע פעולות אשר בגינן מוגשים כתבי אישום בעבירות תכנון ובניה, יעמוד כעת בראש המשרד אשר אחראי, בין היתר, על ניהול תקין של מקרקעי המדינה, שמירת זכויות המדינה בקרקעות אלו וחלוקה הוגנת של משאבי השיכון, היא לא פחות מאבסורדית.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לפרסום הדוח, על מנת שהציבור יהיה חשוף למלוא המידע בנוגע לפרשה, על מנת שיוכל, בעת הצורך, להביע מחאתו ביחס למינוי המסתמן וכן להבין את מלוא המשמעות של מינויו של גלנט לתפקיד זה. ככל שמידע זה, אשר נוגע לשר עתידי בממשלת ישראל, נותר חסוי – נפגעת הן זכות הציבור לדעת והן האינטרס הציבורי בחופש המידע.