לאחר 11 שנה: משרד האוצר מפסיק תוספות הפנסייה אותן קיבל ח"כ יעקב מרגי בשל טעות חישובית

לאחר 11 שנה: משרד האוצר מפסיק תוספות הפנסייה אותן קיבל ח"כ יעקב מרגי בשל טעות חישובית

13.04.2015
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה בשנת 2004 למשרד האוצר בנוגע לטעות בחישוב הפנסיה התקציבית של יעקב מרגי, כתוצאה מתפקידו הקודם כראש המועצה הדתית בבאר שבע. הטעות כוללת קבלת פנסיה פעמיים בחודש אחד, בנוסף לתוספת של 4% , כלומר 1600 שקלים בכל חודש, אותם אינו היה צריך לקבל. מרגי, אשר פרש לפנסיה בגיל 43, צבר סכום עודף של 210,000 שקלים, סכום שללא גילוי הטעות היה עתיד להצטבר לכדי 765,000 שקלים לערך, עד גיל 80. יש לציין כי במקביל להזרמת כספי הפנסיה שלא כדין, יעקב מרגי מקבל את משכורתו כח"כ מטעם ש"ס. בעקבות פניית התנועה, הודיע משרד האוצר כי מרגי יפסיק לקבל את התוספת החודשית.
כיום, 11 שנים בהן ח"כ מרגי מקבל פנסיה מן המדינה, משרד האוצר הודה בטעות החישובית והפסיק את התוספות אותן קיבל. בימים אלו דן משרד האוצר באפשרות לחייב את ח"כ מרגי להחזיר את מלוא הסכום.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לאוצר להחליט על החזרה מיידית ומלאה של מלוא הסכום. עמדתו של יעקב מרגי כנבחר ציבור, הנבחר בפעם השניה, עליו לעמוד בכללי החוק ובכללי משרד האוצר. בהמשך לכך, קוראת התנועה לבדיקה האם חלו טעויות דומות בהפרשות לפנסיה של בכירים נוספים, על מנת להימנע מבזבוז כספי ציבור ועל מנהל תקין.