מחכים לחוות דעתו של היועמ"ש בעניין מינוי ח"כ דרעי לתפקיד שר

מחכים לחוות דעתו של היועמ"ש בעניין מינוי ח"כ דרעי לתפקיד שר

13.04.2015
45,000 איש חתמו על עצומה נגד מינויו של ח"כ דרעי לתפקיד שר הפנים http://www.atzuma.co.il/deri
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להביע עמדתו ולפרסם חוות דעת הנוגעת למינוי ח"כ דרעי לשר הפנים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב'), ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לפרסם חוות דעת הנוגעת למינוי ח"כ דרעי לתפקיד שר בממשלת ישראל. ח"כ דרעי אשר הורשע בשורת עבירות חמורות, בהן עבירת השוחד הקשה, בעודו מכהן כשר בממשלת ישראל; אשר לעולם לא הביע חרטה על פשעיו, ואשר הוביל וממשיך להוביל מסע השמצה חסר תקדים כלפי רשויות שלטון ואכיפת החוק במדינת ישראל.
בנוסף, פנתה התנועה לאיכות השלטון גם לראש הממשלה בבקשה להימנע ממינוי ח"כ דרעי לתפקיד שר בממשלת ישראל. התנועה פצחה בקמפיין אזרחי אשר נחל הצלחה ובתוך ימים רבבות חברי התנועה ואזרחי ישראל אשר חתמו על העצומה הקוראת למר נתניהו שלא למנות את דרעי לתפקיד. עד כה חתמו על העצומה 45,000 איש ואישה על העצומה, ומאות אלפים אחרים אשר שיתפו את הקריאה ברשתות החברתיות השונות, ראש הממשלה בחר לעת זו שלא לענות לפנייתנו.
נוכח היותה של הממשלה והעומד בראשה רשות מנהלית, חזקה על ראש הממשלה כי יקבל את חוות דעתו המקצועית של היועץ המשפטי לממשלה בטרם ימנה, באופן תקדימי ולראשונה בתולדות מדינת ישראל, עבריין מורשע לתפקיד של שר בממשלתו, ולא זו אף זו- עבריין אשר ביצע את פשעיו בעודו יושב בכס הציבור, והמבקש כעת לחזור לאותו המשרד בו נטל שלמונים לכיסו תוך רמיסת האינטרס הציבורי ואמון הציבור ברשויות השלטון.
התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועמ"ש, כמי שעומד בראש המערכת המשפטית הן של הרשות המבצעת והן של השירות המשפטי הציבורי, אשר מתוקף תפקידו נושא באחריות הראשונה במעלה להגנה על שלטון החוק במדינת ישראל מפני פגיעה אפשרית מצד רשויות השלטון להשמיע קולו בנושא ולפרסם חוות דעת המשפטית הנוגעת למינוי אפשרי זה של ח"כ אריה דרעי לתפקיד שר בממשלה.
עו"ד תומר נאור, התנועה לאיכות השלטון: "בעת בה חדשות לבקרים מתגלות פרשיות חדשות, שונות ומשונות בהן מעורבים נבחרי ציבור בהם שרים, חברי כנסת וראשי ערים; בה אמונו של הציבור בנבחריו נרמס עד דק וכמעט ללא תקומה; בעת בה נדמה כי ראש ממשלת ישראל מבקש למנות לתפקיד שר בממשלתו אדם שלא רק שהורשע בעבירות קשות בעודו מכהן בכס הציבור, אלא שהוביל מסע השמצה פרוע כנגד מערכות שלטון ואכיפת החוק בהן משטרת ישראל, הפרקליטות ובתי המשפט- דווקא בעת קשה זו, אנו מצפים למוצא פיו של העומד בראש מערכת המשפט הציבורי בנושא חשוב זה".