פנייה למבקר המדינה לבדוק טענות חושף השחיתות רפי רותם להתנהלות רשות המיסים

פנייה למבקר המדינה לבדוק טענות חושף השחיתות רפי רותם להתנהלות רשות המיסים

13.04.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא בבקשה לפתוח בהליך ביקורת רחב ומקיף לבדיקת טענותיו של רפי רותם הנוגעות להתנהלות רשות המיסים, כולל גביית עדויותיהם של 14 קציני החקירות אשר חתמו על המכתב ממנו התפתחה הפרשה כולה
התנועה מלווה את סיפורו של רפי רותם, חושף השחיתות ברשות המיסים אשר שימש כקצין מודיעין ופרויקטים מיוחדים ביחידה הארצית לחקירות מכס ומע"מ, חשף במהלך שנת 2003 מקרי שחיתות והתנהלות שאינה תקינה, לכאורה, ברשות המיסים- ונאבק מאז, משך למעלה מעשור, על מנת לזכות בהכרה כחושף שחיתות, ויתרה מכך, על מנת שטענותיו החמורות ייבדקו וייחקרו עד תום.
לאחר שנים רבות בהן נתקל מר רותם בחומה בצורה כל אימת שניסה להעלות טענותיו אל מול גורמי הבדיקה הרלוונטיים, התקבלה בחודש ינואר האחרון החלטת מבקר המדינה ונציב תלונות ציבור המכירה במעמדו של מר רותם כחושף שחיתות הזכאי להגנה, ומעניקה לו סעד ורווחה לאחר שנים של מאבק.
בשולי החלטתו, ובחשיבות שאינה נופלת לטעמנו מעצם ההכרה במר רותם כחושף שחיתות, הודיע מבקר המדינה כי "על פי הנחייתי, תיבדקנה מספר טענות שהועלו על ידי רותם, בעניינים המצויים בסמכות מבקר המדינה, ולכך תינתן התייחסות נפרדת".
עמדת התנועה היא כי לבדיקות טענותיו של מר רותם, מעבר לבחינה החשובה ביותר, כשלעצמה, של בדיקת טענות קשות ביותר הנוגעות לפרשיות של שחיתות והתנהלות פלילית של גורמים בכירים ביותר ברשות ממשלתית, ישנה חשיבות נוספת- והיא השבת אמונו של הציבור ברשויות הציבוריות ובגורמי החקירה והאכיפה האמונים עליהן.
לפיכך, מבקשת התנועה לאיכות השלטון ממבקר המדינה לפתוח בהליך ביקורת רחב ומקיף לבדיקת טענותיו של מר רותם הנוגעות להתנהלות רשות המיסים, כולל גביית עדויותיהם של 14 קציני החקירות אשר חתמו עימו על המכתב הראשון ממנו התפתחה הפרשה כולה.
רפי רותם הפך במרוצת השנים לסמל של מאבקו של העובד היחיד אל מול המערכת הדורסנית והמושחתת, השורק במשרוקית והמתריע בשער. לצד העובדה כי סיפורו ומאבקו תרמו תרומה משמעותית להעלאת המודעות הציבורית לנושא חושפי השחיתות וההגנה עליהם.
העדר הבחינה של טענותיו עד כה יצרו בקרב הציבור תחושה קשה מאוד של התעלמות המערכת מזה אשר העז לעמוד מולה, של טיוח וטאטוא טענותיו אל מתחת לשטיח- ובעיקר כאוזלת ידם של הגורמים הרלוונטיים לבחון את טענותיו.