בית הדין לעבודה בירושלים: על המדינה להודיע החלטתה באם להמשיך את המכרז למנהל מחוז חרדי

בית הדין לעבודה בירושלים: על המדינה להודיע החלטתה באם להמשיך את המכרז למנהל מחוז חרדי

26.04.2015
בית הדין לעבודה בירושלים קבע כי על המדינה להודיע בתוך 60 יום על כוונותיה בעניין המשך קיום המכרז למשרת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך.
רקע
התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה בדצמבר 2014 בבית הדין האזורי לענייני עבודה בירושלים, בבקשה לביטול מכרז פומבי למשרת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך בטענה כי אינו חוקי. התביעה הוגשה לאחר פעמיים בהם משרד החינוך ניסה לאפשר לאדם שאינו עומד בתנאי הסף של ניסיון חינוכי והשכלה אקדמית, תנאים הקבועים למשרות בדרגות בכירות מסוג זה, על אף חשיבותו הרבה של התפקיד שהינו תפקיד ניהולי במערכת החינוך. ביטול דרישת הסף לניסיון ניהולי בתחום החינוך, וכן ביטול החובה בתואר שני או בחלופה אחרת המקבילה לו, צורמת אף יותר, שעה שמכרז מנהל המחוז החרדי הינו היחידי מתוך רשימת מכרזים הקולטים מנהלים באותה דרגה, ואשר בכולם קיימות הדרישה לניסיון ניהולי בתחום החינוך ולתואר שני, ללא חריגים. חלופת הניסיון הניהולי שאינו בתחום החינוך הינה חריגה וייחודית למכרז זה.
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי הדרישות שהוצבו לקבלה לתפקיד אינן סבירות ונופלות מאלה שהתבקשו במכרזים דומים. על המדינה להודיע תוך 60 יום מיום מינויו של שר החינוך, אם תמשך הקמת המחוז החרדי כפי שתוכנן על ידי שר החינוך היוצא, שי פירון, והאם יש כוונה לאייש את משרת מנהל המחוז. זאת בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות לפיהן צפויים להתבצע חילופים במשרד החינוך.
עו"ד תומר נאור, התנועה לאיכות השלטון: "אנו רואים בהקמתו של מחוז חרדי במשרד החינוך צעד מבורך, העונה על חזונו ארוך הטווח של המשרד. אנו קוראים למשרד החינוך להמשיך בעבודת הדרג המקצועי והמטה אשר נעשתה קודם לפרסום המכרז, ולהקפיד על כללי המנהל התקין במכרזים העתידים לבוא"