מדוע מסרב מבקר המדינה לפרסם לכלל הציבור את דו"ח פרשת הקרקעות על ח"כ גלנט.

מדוע מסרב מבקר המדינה לפרסם לכלל הציבור את דו"ח פרשת הקרקעות על ח"כ גלנט.

27.04.2015
התנועה לאיכות השלטון קוראת למבקר המדינה להשלים ללא דיחוי את הליכי הבדיקה החסרים, לשיטתו, ולפרסם בהקדם – בטרם ימונה ח"כ גלנט לתפקיד שר במדינת ישראל – את דו"ח
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה בתאריך 12.4.2014 וביקשה ממבקר המדינה לפרסם באופן פומבי את דו"ח הביקורת. מבקר המדינה השיב כי אין בכוונתו לעשות כן, למרות שאנו ימים מצויים ימים ספורים לפני השלמת הרכבת הממשלה.
לאור סירובו התמוה של מבקר המדינה להעביר לציבור מידע על אחד מנבחריו, פנתה התנועה לאיכות השלטון פעם נוספת למבקר,וקראה לו להשלים ללא דיחוי את הליכי הבדיקה החסרים לשיטתו, ולפרסם בהקדם – ובטרם ימונה ח"כ גלנט לתפקיד שר במדינת ישראל – את דוח הביקורת המלא ב"פרשת הקרקעות".
במכתב התשובה של המבקר, צוין כי דוח הביקורת שנתבקש על ידי התנועה "לא עבר את השלבים המתחייבים לפי דין וההלכה הפסוקה, כנהוג במשרדנו, והמתקיימים בטרם הפיכת דוח לפומבי".
לכך משיבה התנועה בשאלות – במה נבדל אותו "מסמך ריכוז ממצאי בדיקת התלונה", מדוח סופי של מבקר המדינה? מדוע הליכים אלו טרם הושלמו, על אף שחלפו למעלה מארבע שנים מהיום שבו הועבר "מסמך ריכוז ממצאי בדיקת התלונה" אל היועץ המשפטי לממשלה? מהי ההצדקה להתארכות הליכי הבדיקה?
התנועה ממשיכה ושואלת את המבקר מהו הצפי המתוכנן לסיום הליכים אלו, וככל שאין כוונה להשלים את הליכי הבדיקה –מהי ההצדקה לכך?
עו"ד יעל קריב טייטלבאום, התנועה לאיכות השלטון: "בימים אלו, בהם מועמד ח"כ גלנט לתפקיד שר הבינוי, לא ניתן להטעים די הצורך את החשיבות הציבורית שבפרסום הדוח המלא ב"פרשת הקרקעות". לציבור הזכות לדעת על התנהלותו רבת המעללים בפרשה עגומה זו, ולשפוט אם ראוי הוא לכהן בתפקיד רם מעלה זה. להשקפתנו, הסתרת מידע חיוני זה מעיני הציבור, ללא כל סיבה או טעם ממשי, מעלה תמיהות וסימני שאלה ויש בה משום טעם לפגם".