התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצה מקומית גלבוע בקריאה לחשוף את פרטי התשלום לסגני ראש העיר, שבוצעו שלא לפי הנהלים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצה מקומית גלבוע בקריאה לחשוף את פרטי התשלום לסגני ראש העיר, שבוצעו שלא לפי הנהלים

11.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצה מקומית גלבוע בבקשה לחשוף את המסמכים והאישורים לפדיון ימי חופשה של סגני ראש העיר, סלים עיד ורמי אלהרר, שלא לפי הנהלים וההנחיות.
התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצה המקומית גלבוע בקריאה לגילוי המסמכים בדבר פדיון ימי חופשה של סגני ראש העיר, סלים עיד ורמי אלהרר, בצורה שלא לפי הנהלים וההנחיות המקובלות. לפיכך התנועה לאיכות השלטון מבקשת את אישור משרד הפנים להעברת הכספים המדוברים במידה וישנו, את ההוראה לגזברות המועצה לשלם למר סלים עיד ולמר רמי אלהרר את תמורת פדיון ימי החופשה, ואת פירוט התשלומים.
מבקר המדינה מפרט בדו"ח כי שני הסגנים קיבלו פדיון על ימי חופשה במספר גבוה מהמותר, ובצבירה מקדנציה אחת לשנייה שאינה מותרת, וללא ניהול כרטסת ימי חופשה. מבקר המדינה מצא לגבי שני הסגנים כי שולם לאחד מהם סכום של 147,000 ₪ עבור פדיון של 140 ימי חופשה, ולסגן האחר שולמו 121,00 ₪ עבור פדיון 114 ימי חופשה, הדו"ח לא מציין למי מהסגנים.
בהתאם לחוזר מנכ"ל ממשרד הפנים ממאי 2004, מותר לצבור פדיון עד 70 ימי חופשה, ואין לצבור חופשה מקדנציה לקדנציה. עוד קובע החוזר, שאם לא נוהלה כרטסת ימי חופשה, על הסגנים להגיש בקשה מיוחדת למשרד הפנים לפדיון ימי החופשה שלהם הם זכאים.