הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים לקבלת דוחות הביקורת שערך המפקח על הבנקים בנוגע להליכי מתן האשראי לקבוצת דנקנר.

הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים לקבלת דוחות הביקורת שערך המפקח על הבנקים בנוגע להליכי מתן האשראי לקבוצת דנקנר.

12.05.2015
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום, יום ג', עתירה על פי חוק חופש המידע לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד בנק ישראל בבקשה לקבל את דוחות הביקורת הסופיים שערך המפקח על הבנקים בנוגע להליך מתן האשראי לקבוצת דנקנר, וכן מסמכים נוספים הנוגעים להליך הביקורת שקיים המפקח על הבנקים בסוגיה זו.
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום, יום ג', לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד בנק ישראל בבקשה על פי חוק חופש המידע לקבל את דוחות הביקורת שערך המפקח על הבנקים בנוגע להליך מתן האשראי לקבוצת דנקנר. זאת, על מנת לדעת האם מילא המפקח על הבנקים את תפקידו כאחראי על התנהלותם של הבנקים המחזיקים בכספי הציבור כנאמניו, ובדק לעומק את הליכי מתן האשראי לחברות בקבוצת דנקנר.
גילוי המידע שנתבקש הינו הכרחי קודם כל על מנת להעמיד את הליכי מתן האשראי בבנקים תחת שבט הביקורת הציבורית, בצורה שתאפשר לקיים דיון ציבורי מעמיק וממצה בסוגיה חשובה זו הנוגעת לכל אזרח ואזרחית במדינה.
לצד זאת, גילוי הדוחות האמורים חשוב לא פחות מכך, על מנת לדעת כיצד התנהל הפיקוח על הבנקים בסוגיה קריטית זו. לציבור הזכות לדעת האם ערך המפקח על הבנקים הליכי ביקורת דקדקניים בנוגע להליכי מתן האשראי בבנקים לקבוצת דנקנר ומה היו מסקנותיו והמלצותיו; האם ביקורתו לוותה בצעדי אכיפה מוחשיים; האם נערכו ביקורות המשך על מנת לוודא כי ליקויים שנמצאו אכן תוקנו; האם טופלו בביקורות גם נושאי משרה קונקרטיים שנמצא כי כשלו בהתנהלותם; האם הפעיל המפקח את סמכויות החקירה הפליליות הנתונות בידו; כיצד בחר המפקח על הבנקים את התאגידים הבנקאיים שיבדקו במסגרת הליכי הביקורת; וכיוצא בכך.
כמו כן, מבקשת התנועה מסמכים שעניינם העברת ממצאים שנתגלו במסגרת הליכי הביקורת אודות התנהלותם של נושאי משרה אל רשויות התביעה, על מנת לבדוק אם הביקורת נערכה בצורה מעמיקה ואחראית. לבסוף, ביקשה התנועה מידע אודות מספר התקנים והעובדים בבנק ישראל שהוסמכו לערוך חקירה פלילית, על מנת לדעת אם ממצה המפקח את סמכויות האכיפה שהוקנו לו בדין.
התנועה טוענת בעתירה כי המידע שנתבקש אינו רכושם של התאגידים הבנקאיים. הוא אף אינו רכושו הבלעדי של המפקח על הבנקים. מידע זה – רכושו של הציבור הוא, ולציבור הזכות לדרוש לקבלו לידיו.