פנייה למועצה הדתית באילת לתת דין וחשבון באשר לטענות למינויים שלא כדין

פנייה למועצה הדתית באילת לתת דין וחשבון באשר לטענות למינויים שלא כדין

13.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ד', ה-29 באפריל, ליושב ראש המועצה הדתית באילת, מר חביב חזיזה, בבקשה לתת דין וחשבון באשר לחשד לגבי מינויים לכאורה שלא כדין במועצה
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ד', ה-29 באפריל, למר חביב חזיזה, יושב ראש המועצה הדתית באילת, בבקשה לתת דין וחשבון, באשר לחשד לגבי מינויים שלא כחוק במועצה. התנועה הציגה בפני מר חזיזה את הטענות כי לכאורה מנהל מחלקת הכשרות, מר שי אסולין, נתמנה לתפקיד זה ללא מכרז, ומינה את שני אחיו לשמש כמשגיחי כשרות, גם זאת ללא מכרז.
בנוסף העלתה התנועה בפני מר חזיזה את הטענה כי מר גיא אסולין, אחיו של שי אסולין, הינו הבעלים של חברה העוסקת בשיווק בשר ותשמישי קדושה, וכי הוא מנצל את תפקידו כמשגיח כשרות בכדי לקדם את עסקיו האחרים, ומחייב לכאורה את בתי העסק תחת השגחתו לרכוש בשר מן החברה שבבעלותו.
התנועה ביקשה לדעת האם התקיים מכרז בנוגע למינוי התפקידים הנ"ל, ובאם כן ביקשה לקבל את העתקי המכרז האמור, פרטיו ופרוטוקול הועדה הבוחרת, וזאת בהתאם לתקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים), תש"ם 1979, אליהן כפופה המועצה, המחייבות אותה לפרסם מכרז פנימי/חיצוני לגבי כל משרה המתפנה ברשות המקומית.
גילוי המידע שנתבקש הינו הכרחי בשל הטענות שהועלו כנגד המועצה ותהליכי המינוי בה. התנועה מבקשת להזכיר כי הרעיון המרכזי ביסודו של המכרז הוא קיום השוויון בין המתחרים, ובאמצעות קיום שוויון זה מושג אינטרס ציבורי חשוב המבטיח התנהלות תקינה של הרשות וסיכוי שווה והוגן לכל אדם.