בעקבות השבעת הממשלה ה-34 הוגשה לבג"צ בקשה למנוע את הכניסה לתפקיד של דרעי וגלנט כשרים

בעקבות השבעת הממשלה ה-34 הוגשה לבג"צ בקשה למנוע את הכניסה לתפקיד של דרעי וגלנט כשרים

17.05.2015
בעקבות השבעת הממשלה ה-34 ובהמשך להליך המשפטי המתנהל, הגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בקשה להוספת צווים על תנאי וצו ביניים כנגד ראש הממשלה, להורות על פיטורי דרעי וגלנט כשרים וצו ביניים להשהיית כניסתם לתפקיד עד להכרעה בעתירה.
בהמשך לעתירות התנועה למען איכות השלטון ובעקבות השבעת הממשלה ה-34, התנועה מבקשת מבית המשפט צו על תנאי כנגד ראש הממשלה המורה לו לבטל את מינויים של דרעי כשר הכלכלה והנגב והגליל וגלנט כשר הבינוי. התנועה מבקשת את ביטול מינויו של גלנט נוכח התנהלותו הבלתי תקינה ב"פרשת הקרקעות", שבגינה כהונתו כשר הבינוי תוביל לפגיעה קשה בתפקודו, בטוהרו וביושרו של השירות הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת השלטונית. בעניינו של דרעי התנועה מבקשת את ביטול המינוי נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ועקב חוסר הסבירות הקיצוני והשורשי שבמינוי זה – ההופך אותו למעשה חסר סמכות, בין היתר, נוכח הקלון שמינוי זה מטיל על ממשלת ישראל, כמו גם הפגיעה הקשה בתפקודו, בטוהרו ויושרו של השירות הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת השלטונית.
בנוסף, מבקשת התנועה מבית המשפט צו על תנאי כנגד היועמ"ש, המורה לו לנמק מדוע לא יחזור בו מחוות הדעת שנתן בעניינם של דרעי וגלנט לפיה אין מניעה משפטית להשלים את מינויים, זאת על רקע הקשיים המהותיים שפורטו באותה חוות דעת. וכן, מדוע לא ינחה את ראש הממשלה לפטר את השרים.
כמו כן, מבקשת התנועה מבית המשפט צו ביניים כנגד ראש הממשלה, המורה לו למנוע את כניסת השרים לתפקידם כך שימנעו מלהפעיל את סמכויותיהם עד להכרעה בעתירות. לטענת התנועה, מתן צו ביניים, המשהה את כניסתו של גלנט לתפקידו כשר הבינוי ודרעי כשר הכלכלה – ולכל הפחות מונע מגלנט לעסוק בעניינים הנוגעים לרשות מקרקעי ישראל, ומדרעי לעסוק במינוי שופטים לבתי הדין לעבודה ומלהפעיל את סמכויותיו בענייני כספים ותקצוב המשרדים – הינו הכרחי על מנת להגן על האינטרס הציבורי בתקופה שעד להכרעה בעתירה דנן, וימנע את הפגיעה הצפויה באמון הציבור ברשויות השלטון, בשלטון החוק וביושרו ויושרתו של השירות הציבורי.