התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה ולשר הביטחון בקריאה לבדיקת חוסר השקיפות במימון אבטחת אסדות הגז

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה ולשר הביטחון בקריאה לבדיקת חוסר השקיפות במימון אבטחת אסדות הגז

17.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, סילבן שלום, בקריאה לפעול בשקיפות במימון אבטחת אסדות הגז על ידי קופת המדינה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר הביטחון, סילבן שלום, בקריאה לנהוג בשקיפות מלאה בכל הנוגע להוצאות המדינה על אבטחת אסדות הגז, וכן למידת השתתפותן של חברות הגז בהוצאות אלו. זאת לאור הפרסומים על עסקת רכישת ספינות הסיור מגרמניה בעלות של 1.8 מיליארד ש"ח, ולאור הפרסומים על עלויות העתק במימון אבטחת אסדות הגז.
בהחלטת ממשלה מפורט כי האחריות לאבטחת אסדות הגז במים הכלכליים של מדינת ישראל תהיה מוטלת על צה"ל ומשרד הביטחון. על פי פרסומים, עלות אבטחת האסדות מגיע לכשלושה מיליארד ש"ח עבור רכישת ציוד וכלי שייט ייעודיים, בנוסף ל-400 מיליון ש"ח עבור אחזקה שנתית שוטפת.
כאמור, עלויות אבטחת אסדות הגז מגיעות לסכומי עתק המשולמים מכיסו של משלם המיסים, זאת בעוד שלא מפורסם כך מידע כל מידע בנוגע למידת השתתפותן של חברות הגז בעלויות אלו. נזכיר כמובן הן נהנות מרכזיות מהפקת הגז ולפיכך גם מהגנה על אסדות הגז.
התנועה קוראת לממשלה לפעול בשקיפות בכל הנוגע לדרכי מימון העלויות הכבדות של אבטחת אסדות הגז. זכותו של הציבור לדעת כיצד נעשה השימוש בכספו הינה זכות בסיסית ועליונה, קריאה זו מקבלת משנה תוקף נוכח חוסר השקיפות המתבטא בעבודת צוות המשא ומתן הממשלתי עם חברות הגז.