התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בקריאה לאכוף את הפרת תנאי החכירה במתחם "יכין – אלכסנדרה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בקריאה לאכוף את הפרת תנאי החכירה במתחם "יכין – אלכסנדרה"

17.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי ברשות מקרקעי ישראל, יעקב קווינט, בקריאה לאכוף ולמצות את הדין בעקבות הפרת תנאי החכירה במתחם "יכין-אלכסנדרה" שבנתניה
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי ברשות מקרקעי ישראל בבקשה לקבל הבהרות בנוגע למו"מ המתנהל עם חברת "קאש אנד קארי" בשנים האחרונות, ולהסדר הצפוי להתגבש עם החברה, לרבות לוח הזמנים הצפוי להגעה הסופית להסדר נוכח השנים הרבות שעברו מאז התגלו הפרות ץנאי החכירה במתחם "יכין-אלכסנדרה" לראשונה, ומהם תנאי ההסדר המתגבשים ביחס לטיפול בהפרות המרובות והחמורות של תנאי חוזה החכירה לאורך שנים ארוכות.
לעמדת התנועה, נוכח הנזק שגרמה החברה לבעלי עסקים רבים ולסבך הבירוקרטי שנוצר במתחם, ולאור שיקולי הרתעה ביחס למקרים דומים של הפרת חוזי חכירה בידי יזמים או חברות המחזיקות בקרקעות, מן הראוי לבטל את ההסכם, ליטול מידי החברה את הקרקע הנדונה, ולהבטיח כי כל הסדר לא יעניק לחברה המשך זכויות במקרקעין.
יש לציין כי במקביל לפנייה ליועץ המשפטי, פנתה התנועה גם לממונה על חופש המידע ברשות מקרקעי ישראל, עינת אדרי, בבקשה לקבל פריטי מידע קונקרטיים בדבר פרשת "יכין – אלכסנדרה". בעקבות תכתובת זו הגישה חברת "קאש אנד קארי" עתירה מנהלית כנגד החלטת הממונה להעביר לעיוננו את המידע המבוקש.