בעקבות חשיפת walla: התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את מינויו של רועי שרעבי לראשות המטה של השר לביטחון פנים.

בעקבות חשיפת walla: התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את מינויו של רועי שרעבי לראשות המטה של השר לביטחון פנים.

25.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לביטחון פנים, יריב לוין, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה לבטל את מינויו של רועי שרעבי לראשות המטה של השר לביטחון פנים עקב היותו עבריין מורשע.
רועי שרעבי הורשע בשנת 1997 בדקירת אדם במועדון "האקסטה" שהיה בבעלותו. הכרעת הדין קבעה כי שרעבי דקר את אחד המבלים בבר בקטטה שהתפתחה לאחר סירוב השומר להכניסו למועדון. בית המשפט המחוזי דחה את טענתו שהתנהלותו הייתה מתוך הגנה עצמית, והוא הורשע בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה ונידון למאסר על תנאי ולשירות לתועלת הציבור.
בנוסף להרשעה זאת, מר שרעבי הורשע בעבר פעמיים, בשנים 1988, ו-1991, בעבירות שטבען אינו ידוע לתנועה. למרות כל זאת, על פי הפרסומים בתקשורת, מר שרעבי עתיד לכאורה להתמנות כראש המטה של השר לביטחון פנים.
תפקיד ראש המטה הוא תפקיד חשוב ובכיר מאוד. ראש המטה מקורב מאוד לשר, ועל כן בעל השפעה משמעותית על צוות העובדים ועל התנהלות המשרד. כיצד יעלה על הדעת שראש המטה לביטחון פנים ומי שאמון על אכיפת החוק יהיה עבריין מורשע בעבירת אלימות קשה, שאינו יכול לשמש דוגמא אישית, אלא דוגמא אישית שלילית בלבד.
לעמדת התנועה, מי שחטא בעבירות אלימות קשה, אין מקומו בתפקיד ציבורי בכיר, כל שכן- במשרד לביטחון פנים שאמון על אכיפת הנורמות בתחום זה. מינוי זה פוגע באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק ומעביר מסר של לגיטימציה לאלימות, ללקיחת החוק לידיים ולפשיעה.