איכות השלטון בדרישה לבדיקת התנהלותו של רוני גולן, ראש מועצת תל מונד וסיעתו במהלך הבחירות האחרונות

איכות השלטון בדרישה לבדיקת התנהלותו של רוני גולן, ראש מועצת תל מונד וסיעתו במהלך הבחירות האחרונות

25.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בקריאה להתייחסות וטיפול בממצאי חקירת תוצאות ביקורת חשבונות של רשימות וסיעות שהתמודדו בבחירות לרשויות מקומיות, ובמיוחד בממצאים הנוגעים לראש מועצת תל-מונד, רוני גולן. התנועה קוראת לפרקליט המדינה, לפעול, במידת הצורך למיצוי הדין עם הגורמים האחראים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, לאחר שפניותיה הקודמות בנושא לא נענו, בבקשה לטפל ולתת מענה להוצאות בלתי תקינות שהתגלו בחקירת תוצאות ביקורת חשבונות של רשימות וסיעות שהתמודדו בבחירות לרשויות מקומיות, כפי שעלו מדו"ח מבקר המדינה (אוגוסט 2014), ובמיוחד בעניינו של רוני גולן, ראש המועצה המקומית תל-מונד.
כפי שמוגדרות בדו"ח מבקר המדינה , "הוצאות בלתי תקינות" הינן הוצאות שהוצאו שלא בקשר להתמודדות במערכת הבחירות. כעולה מדברי מבקר המדינה, על הסיעות להקפיד ולתעד באופן מפורט ומדוקדק את שימושיהן בכספי הבחירות. ואכן, בנסיבות מסוימות, שימוש בכספים שלא למטרת הבחירות עלול לעלות לכדי עבירה פלילית של ניסיון לגניבה, מרמה והפרת אמונים.
מבקר המדינה ציין בדו"ח כי במהלך מערכת הבחירות דיווחו רשימות מועמדים על הוצאות שלשיטת מבקר המדינה היו גבוהות יתר על המידה. כפי שעולה מן הדו"ח, מהוצאות מנופחות אלו נהנו ספקים בעלי זיקה או קרבה משפחתית לחברי הסיעה, ולעיתים אף היו הספקים חברי הסיעות עצמם. ליקוי זה בעל משמעויות רחבות ועלול להוות במקרים רבים סימפטום לשחיתות.
על אף חשיבות נושאים אלו וחלוף למעלה משנה וחצי מאז מועד בחירות, טרם קיבלה התנועה מענה לגופו של עניין.
כמו-כן, דו"ח מבקר המדינה מתאר באופן קונקרטי את התנהלותו של רוני גולן, ראש מועצת תל מונד, בדיווח על הוצאות פרטיות לכאורה כעל הוצאות בחירות מכספי סיעת "התקווה" שבראשה עמד. כפי שעלה מן התקשורת, בין ההוצאות אשר דווחו כהוצאות בחירות נמנות לכאורה קניות פרטיות בשווי 12,000 ₪, ציוד מחשוב בשווי 7,300 ₪, חניה בביה"ח שיבא בתל השומר ועוד. יתרה מזאת, מר רוני גולן הוציא לכאורה חשבוניות מזויפות בסכומים פחותים מאלו אשר קיבל ואף לעיתים לא הוציא חשבוניות כלל עבור תרומות שקיבל כנדרש בחוק.
לעמדת התנועה, מעשיו של מר רוני גולן, ככל שאכן ביצעם כמתואר לעיל, יוצרים תמונת מצב עגומה לפיה כספי מימון ממלכתי משמשים לכלכלת ביתם של אנשי ציבור במסווה של קמפיין בחירות, ובכך נפגעת לא רק הקופה הציבורית, אלא גם אמון הציבור בצורה הקשה ביותר.
לפיכך, מתבקש פרקליט המדינה לבחון את הטענות העולות מדו"ח מבקר המדינה, לרבות בעניינו של מר גולן, ובמידת הצורך למצות את הדין עם הגורמים האחראים.