איכות השלטון בקריאה לפרופ' גילה: חזור בך מן ההחלטה להתפטר מתפקידך כממונה על ההגבלים העסקיים

איכות השלטון בקריאה לפרופ' גילה: חזור בך מן ההחלטה להתפטר מתפקידך כממונה על ההגבלים העסקיים

25.05.2015
בעקבות הודעת ההתפטרות של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, פנתה התנועה לאיכות השלטון בפנייה אישית לפרופ' גילה בקריאה לחזור בו מהתפטרותו: "אל נא תפקיר את המשק הישראלי בשעה קשה זו. מאחוריך עומדים כלל אזרחי ישראל, מחזקים את ידיך ומגבים את החלטותיך המקצועיות. חזור והירתם למאבק לפירוק מונופול הגז ויתר חוליי המשק, למען עתיד מדינתנו".
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרופ' דיויד גילה, בעקבות החלטתו להתפטר מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים. התנועה קראה לגילה, כי כמי שלקחה חלק במהלך השנה האחרונה במאמצים הבלתי נלאים לפירוק מונופול הגז –לחזור בו מהחלטה זו, שהשלכותיה ההרסניות על המשק הישראלי, כמו גם על אופייה הדמוקרטי של המדינה, עלולות להיות להיזכר לדיראון עולם.
במשך חודשים ארוכים ניצב גילה בודד במערכה, כבלם האחרון של מונופול הגז האימתני, לחם להסרת מצגי השווא של גורמים שונים בממשלה שפעלו במטרה להיטיב עם חברות הגז על חשבון התחרות במשק וטובת הציבור, ופעל בכל האמצעים שעמדו לרשותו למען פירוק המונופול והבטחת האינטרס הציבורי. ואולם, מלאכת קידום התחרות במשק הגז עודנה רחוקה מסיום. דווקא בשעה קשה זו – בה נדמה כי גורמים ממשלתיים נכנעים ללחצים פוליטיים, ועושים יד אחת עם חברות הגז על מנת לקדם הסדר שיעגן את מונופול הגז ויבטיח את שליטתו המוחלטת – הציבור בישראל זקוק לרגולטור עצמאי שימשיך לעמוד המשמר ולגונן על האינטרס הציבורי.
התנועה קוראת לגילה שלא לשעות לאיומים הפסולים שהושמעו בשבועות האחרונים אודות צמצום מעמדה העצמאי של הרשות להגבלים עסקיים. דווקא ברגעים שכאלה נמדדת עוצמתה של הרשות ושל העומד בראשה. הציבור בישראל יעמוד מאחורי כל מהלך שתכליתו הגנה על התחרות במשק הגז, וצמצום הסכנה האדירה שנשקפת ממונופול הגז לדמוקרטיה הישראלית. יש לזכור כי הסמכות המקצועית לטפל במונופולים ולהכריז על הסדרים כובלים שייכת לממונה על ההגבלים העסקיים, ולו בלבד. יותר מאי פעם, הציבור בישראל זקוק לגילה, כממונה חזק ועצמאי, שיעמוד כבלם האחרון בטרם יהפוך מונופול הגז למציאות שאין ממנה חזרה.
נוכח כל האמור, התנועה מפצירה בגילה לחזור מן ההחלטה להתפטר מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים, ולשוב ולממש את האחריות הכבדה שהוטלה על כתפיו עם מינויו לתפקיד זה – כמגן התחרות במשק הישראלי וכאמון על קידום האינטרס הציבורי.