התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר משה כחלון:ממש את הבטחותיך לבוחרים והחזר את פרופ' גילה לתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים!

התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר משה כחלון:ממש את הבטחותיך לבוחרים והחזר את פרופ' גילה לתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים!

26.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר האוצר משה כחלון, כמי שהציבור שם בו את מבטחו, לממש את הבטחותיו ולהטיל את מלוא כובד משקלו על מנת להחזיר את פרופ' גילה ולתפקידו. התנועה קוראת לשר כחלון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לפרק את מונופול הגז האימתני ולקדם את התחרות במשק חיוני זה
אתמול נפל דבר במדינת ישראל. לראשונה בתולדות המדינה, אחד מהרגולטורים המוערכים ביותר, הידוע במקצועיותו, בהגינותו, ביושרו ובמחויבותו לקידום האינטרס הציבורי – הודיע על התפטרותו מתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים. זאת, לאחר שמצא כי לא יוכל לקחת חלק במתווה הממשלתי שמתגבש למול חברות הגז שלא יוביל לתחרות בשוק חיוני זה. אותו מתווה ממשלתי שפרופ' גילה התייצב באומץ נגדו, התגבש במחשכים בלא שיתוף הציבור, וביקש לעגן את מונופול הגז ולהפכו למציאות שאין ממנה חזרה, אף במחיר של עקיפת סמכויותיו המקצועיות של הממונה על ההגבלים העסקיים.
התנועה מדגישה בפני בשר כחלון כי למשרד האוצר חלק משמעותי בהתפטרות זו – שהשלכותיה ההרסניות על המשק הישראלי, כמו גם על אופייה הדמוקרטי של המדינה, עלולות להיזכר לדיראון עולם. מזה חודשים ארוכים מנהל משרד האוצר מסע דה-לגיטימציה לצעדים האמיצים שניסה פרופ' דיויד גילה לקדם למען פירוק מונופול הגז. כך למשל, רק לפני יומיים התפרסם כי משרד האוצר נערך לגבות את חברות הגז בחוות דעת מטעמו למקרה שבו יחליט פרופ' גילה לפנות לבית הדין להגבלים עסקיים. והנה, הבוקר למדנו כי אותה ההחלטה של פרופ' גילה, להתפטר מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים, התקבלה לאחר שהוא שנפגש עם השר כחלון ונתקל בהעדר גיבוי ותמיכה.
מצופה ממי שחרט על דגלו את המאבק ביוקר המחייה ופירוק הריכוזיות במשק – שישמיע קול ברור, צלול וחזק, בשעה שאחד ממגיניה החשובים ביותר של התחרות בישראל, בשוק הגז ומחוצה לו, פורש מתפקידו, לאחר שלא מצא גיבוי ממשלתי למאבקו למען פירוק מונופול הגז: "סברנו כי תפעל על מנת לגבות את הממונה המהווה גורם המקצועי הרואה לנגד עיניו את טובת הציבור גרידא, ואינו מונע משיקולים פוליטיים ומניעים זרים אחרים. פרופ' גילה עמד באומץ רב, בודד במערכה, כבלם האחרון של מונופול הגז האימתני, והזכיר לכלל הגורמים המעורבים את הסכנה העצומה הגלומה במתן שליטה מוחלטת למונופול הגז על אחד מהמשאבים החיוניים ביותר של מדינת ישראל. אנו מצפים מכל בעל תפקיד המחויב באמת ובתמים למאבק ביוקר המחייה ובריכוזיות, לעשות ככל שביכולתו על מנת להותירו בתפקידו."