איכות השלטון בקריאה לעיריית אשדוד לפעול להשעייתה של איריס נפתלי, יו"ר ועד עובדי העירייה

איכות השלטון בקריאה לעיריית אשדוד לפעול להשעייתה של איריס נפתלי, יו"ר ועד עובדי העירייה

27.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לעיריית אשדוד בקריאה לפעול באופן מיידי להשעיית איריס נפתלי, יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד בשל הרשעותיה החמורות בארבע עבירות של הפרת אמונים, תוך ניצול לרעה את היותה עובדת ציבור בעירייה, וזאת לאחר שהודתה במעשים המיוחסים לה במסגרת עסקת טיעון.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לעיריית אשדוד בקריאה להשעות באופן מיידי את איריס נפתלי, בשל ארבע עבירות של הפרת אמונים, תוך ניצול לרעה את היותה עובדת ציבור בעירייה, וזאת לאחר שהודתה במעשים במסגרת עסקת טיעון.
התנועה פנתה בנושא לעירייה כבר בעבר, ומתשובות העירייה לנושא נוצרת תחושה כי העירייה מתעלמת כליל מהאינטרס הציבורי בעניין: "דומה כי ערך זה נעלם מעיניה של העירייה, כאשר מבכרת היא את המשך העסקתה של מורשעת בדין על פני טובת הציבור. כל יום בו נותרת גב' נפתלי במשרתה, מחזק את הכתם שדבק בעירייה ומעצים את הפגיעה באמון הציבור בעירייה. הפגמים אף נעשים חמורים שבעתיים, לנוכח החזקתה של גב' נפתלי בתפקיד יו"ר ועד העובדים של עיריית אשדוד, כך שמעמדה אף של כנבחרת ציבור, על כל המשמעות שבכך".
התנועה קוראת לעירייה ולראש העיר ד"ר לסרי לצמצם במידת האפשר את הפגיעה האנושה בטובת הציבור בתקופת הביניים, להפעיל את סמכותו לפי סעיף 20(1)(ב) לחוק המשמעת, ולפנות
לבית הדין למשמעת בבקשה להורות על השעייתה של גב' איריס נפתלי, נוכח חומרת העבירות והנסיבות במקרה דנן, שאין חולק עליהן.
הרשעתה בפלילים, חומרת המעשים ותפקידה הבכיר של גב' נפתלי כנבחרת ציבור, מובילים למסקנה כי אין כל ספק שאין היא ראויה להמשיך ולשמש כעובדת העירייה, לכל הפחות באופן זמני עד הכרעה סופית בהליך הפלילי בעניינה.