התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למיצוי חקירת "פרשת הרפז"

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ למיצוי חקירת "פרשת הרפז"

16.06.2015
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') כנגד היועמ"ש ופרקליט המדינה בבקשה למתן צווים למיצוי חקירת פרשת "הרפז", קביעת לוח זמנים למיצוי החקירה והגשת כתב אישום כנגד בועז הרפז.
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') כנגד היועמ"ש, פרקליט המדינה, בועז הרפז, משטרת ישראל ומבקר המדינה בבקשה למתן צוו על תנאי כנגד היועמ"ש ופרקליט המדינה למצות את החקירה המכונה "פרשת הרפז" ולקבל החלטות ענייניות ולפעול על פיהן, לרבות הגשת כתבי אישום כנגד מי מהמעורבים שבעניינם ממצאי החקירה מעלים ראיות המעלות סיכוי סביר להרשעה. זאת נוכח התמשכות ההליכים המנוגדת למטרות ולהצדקות הדין הפלילי ולעקרונות המשפט המנהלי, הפוגעת בערכים המוגנים שהחוק הפלילי נועד להגן עליהם, כמו גם בחשודים ובזכויותיהם, ולנוכח הפגיעה באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק ובמערכת הביטחון של מדינת ישראל. התנועה מבקשת גם מבית המשפט מתן צו על תנאי לקביעת לוח זמנים למיצוי החקירה וכן מתן צו על תנאי כנגד היועמ"ש ופרקליט המדינה להגשת כתב אישום כנגד בועז הרפז נוכח העובדה כי כתיבתו נסתיימה וכי נערך הליך שימוע לפני כשנתיים.
לפני כחמש שנים נפל דבר בישראל. הציבור "זכה" למבט חטוף לתוככי מערכת היחסים העגומה בין שר הביטחון דאז לבין הרמטכ"ל דאז, ולמאבק כוחות רב עוצמה שהמפסיד העיקרי בו הוא הציבור עצמו. במהלך פרק זמן ארוך זה, וחרף האינטרס הציבורי, החקירה הפלילית התנהלה בעצלתיים, אם לא תוך רמיסת כל ניסיון להביא למיצויה ולחקר האמת.
לטענת התנועה לאיכות השלטון, התמשכות ההליכים בעניין הגיעה לקו האדום, אותו לא ניתן לחצות. חצייתו מביאה לפגיעה קשה באמון הציבור במערכת הביטחון; לפגיעה אקוטית באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק והעומד בראשן; לפגיעה ולעינוי דין של כלל המעורבים בפרשה; בהתנהלות בניגוד לחובה שחלה על רשויות השלטון לפעול במהירות ראויה; ובסיכול הגשמת תכליות ההליך הפלילי. כל אלו, ביחד ולחוד, מצדיקים את התערבות בית המשפט, וזועקים הם חוסר סבירות קיצוני שלא ניתן להתעלם ממנו.