התנועה לאיכות השלטון תצטרף כ"ידידת בית המשפט" להליכים כנגד עיריית עפולה בדבר הדחתו של חבר האופוזיציה מוועדות העירייה

התנועה לאיכות השלטון תצטרף כ"ידידת בית המשפט" להליכים כנגד עיריית עפולה בדבר הדחתו של חבר האופוזיציה מוועדות העירייה

16.06.2015
התנועה לאיכות השלטון מצטרפת במעמד של "ידידת בית המשפט" להליכי עתירתו של חבר מועצת עפולה, שלום שלמה, כנגד ראש העירייה והעירייה עצמה, בדבר הדחתו מארבע וועדות המועצה כנציג האופוזיציה.
בית המשפט המחוזי בנצרת אישר את הצטרפות התנועה לאיכות השלטון במעמד "ידידת בית המשפט", להליכי עתירתו של חבר האופוזיציה במועצת עפולה, שלום שלמה, בנוגע להדחתו מארבע וועדות במועצה בהן הוא מכהן כנציג האופוזיציה – וועדת המכרזים, וועדה לבחירת עובדים בכירים, וועדת הכספים, וועדת תכנון ובניה. מעמד ידיד בית משפט מאפשר לגוף שאיננו צד להליך לבקש להתייצב ולהציג עמדתו בפני בית המשפט.
חבר האופוזיציה במועצת עיריית עפולה, שלום שלמה, הודח בהחלטת מועצה חפוזה מכהונתו בארבע וועדות עירוניות. זאת, לאחר שהעלה בפני גורמים שונים טענות כנגד התנהלות בלתי תקינה של וועדת המכרזים, בה הוא חבר. בעתירתו טען מה שלמה, כי הודח משיקולים זרים – נקמניים.
התנועה סבורה, כי בית המשפט בהחלטתו צריך לשקול היבטים ואינטרסים ציבוריים הנוגעים למעמדם ותפקידם של חברי מועצה בכלל וחברי אופוזיציה בפרט, כ"שומרי סף" בשלטון המקומי, אשר תפקידם לשרת את הציבור ולדאוג עבורו למערכת ציבורית מתפקדת, תקינה וראויה, ולהבטיח כי אותם "שומרי סף" מקבוצת המיעוט במועצה יוכלו לבצע את תפקידם מבלי לחשוש להתנכלות מצד קבוצת הרוב, אשר סופה בפגיעה במעמדם ובזכויותיהם.
התנועה הצביעה על אינדיקציות לכך שמעמדו וזכויותיו של מר שלמה כחבר מועצה וכחבר אופוזיציה נפגעו ובהם העובדה, כי הדחתו התבצעה בחטף, ללא בסיס עובדתי מספק, מבלי לאפשר לו למצות את זכות הטיעון ולהתגונן מפניה, ומבלי להבהיר את התמונה. ההחלטה הייתה בלתי מידתית ולא הלמה את הנסיבות. לעמדת התנועה נסיבות דברים אלו מצדיקות להורות על בטלות החלטת הדחתו של שלום שלמה. התנועה מייחסת חשיבות רבה להצטרפות להליך זה כידידת בית משפט, שאין לה אינטרס ישיר בתיק אך כבעלת מומחיות ועניין רב בנושא הנדון ויכולה לתרום להליך, בכך שתשפוך אור על היבטים ציבוריים חשובים הכרוכים בו.