בחינת מועמדותו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה

בחינת מועמדותו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה

17.06.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום ג', לחברי ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל בית החולים הדסה בקריאה למתן משקל הולם לטענות בנוגע להתנהלותו הבלתי תקינה של פרופ' זאב רוטשטיין שיוחסה לו כמנהל שיבא תל השומר, במסגרת שקילת מועמדותו לתפקיד מנכ"ל הדסה
התנועה פנתה לחברי ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל בית החולים הדסה, זאת לאחר שעל פי פרסומים בתקשורת נערכה פגישה בינם לבין פרופ' זאב רוטשטיין. התנועה קוראת לחברי ועדת האיתור, במסגרת שקילת מועמדותו של פרופ' רטושטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה, לתת משקל הולם לטענות בנוגע להתנהלות הבלתי תקינה שיוחסה לו כמנהל שיבא תל השומר.
עוד במהלך שנת 2014 פורסמו ידיעות על צעדים שננקטו להקמת מתחם פרטי לאחסון מסוקים בסמוך לבית החולים שיבא ולעשיית שימוש במנחת בית החולים לצרכים מסחריים. זאת, בניגוד לנהלים, ללא אישורו של משרד הבריאות וללא עריכת מכרז כנדרש מבית החולים על פי חוק.
בנוסף, לפני שבועות בודדים הוגשה קובלנה לבית הדין למשמעת של שירות המדינה, בנוגע לשורת טענות באשר לפעילותה של קליניקה פרטית "קלאס קליניק" בתוך שיבא, שהעניקה שירותי רפואה פרטיים בשעות הבוקר תוך הסתייעות אנשי צוות רפואי שקיבלו את שכרם מהקופה הציבורית – וכל זאת בידיעתו ואישורו לכאורה של פרופ' רוטשטיין. לכל האמור יש להוסיף את האמור בדוח של החשבת הכללית במשרד האוצר, שלפיו הנהלת שיבא ביצעה לכאורה שורה של עסקאות בנכסי מדינה ומקרקעין ללא סמכות וללא האישורים הדרושים.
מן הכתוב עולה כי במהלך תקופת כהונתו של פרופ' רוטשטיין כמנכ"ל שיבא, התנהל לכאורה בית החולים באופן מתמשך ושיטתי בצורה המבטאת זלזול בכללי המינהל התקין ובהנחיות הגורמים הממשלתיים. כל בית חולים הנתמך מכספי הציבור, וודאי בית חולים המצוי במצבו של הדסה, זקוק ליד מכוונת חזקה ומקצועית המחויבת לכללי המינהל התקין ולהגנה על משאבי הציבור והקופה הציבורית.
נוכח כל האמור, קוראת התנועה לחברי ועדת האיתור ליתן משקל ראוי להגנה על כללי המינהל התקין, ולבחון את מועמדותו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד בכובד ראש ובמלוא הזהירות המתחייבת.