התנועה לאיכות השלטון בקריאה להאריך את פרק הזמן לקיום שימוע ציבורי בעניין מתווה הגז הטבעי

התנועה לאיכות השלטון בקריאה להאריך את פרק הזמן לקיום שימוע ציבורי בעניין מתווה הגז הטבעי

29.06.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה, מזכיר הממשלה והמשנה ליועמ"ש בקריאה למתן הזדמנות נאותה לציבור להשמיע את טענותיו בעד ונגד המתווה המתגבש בענף הגז, כמו גם להעניק זמן מספק לצוות השרים לגבש את עמדתו על בסיס טענות הציבור ע"י הארכת לוחות הזמנים לקיום השימוע הציבורי ולגיבוש ההמלצות כפי שאלו עלו מהחלטת הממשלה. כל החלטה אחרת תפגע בזכות הטיעון של הציבור וביכולת לקיים הליך מנהלי תקין.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה, מזכיר הממשלה והמשנה ליועמ"ש בקריאה להאריך את פרק הזמן הקצר במיוחד שהוקצה להליך השימוע הציבורי ולהכנת המלצות על ידי צוות השרים. לעמדת התנועה, פרק הזמן זה – אין בו כדי לבנות תשתית עובדתית מספקת ולאפשר קבלת החלטה מושכלת על ידי צוות השרים והממשלה.
מדובר בפרק זמן שאף אינו עולה על 3 שבועות, שבו יהא על הציבור ללמוד את המתווה המוצע; להבין את ההשלכות שלו על האינטרסים של הציבור, התחרות, על עוצמתו של מונופול הגז הטבעי ועל יכולתו להשפיע על קבלת החלטות במשק; לגבש עמדה באשר למתווה המוצע; להעלות את העמדה על הכתב, לרבות העלאת הצעות לייעול או חלופות שיהיה בהן כדי לאפשר מציאת פתרון שיספק אף את שיקולי החוץ והביטחון, ככל שאלו קיימים, וכן את שיקולי התחרות או לבצע איזון ענייני יותר בין השניים; להגיש את המסמך לצוות השרים והצוות המקצועי ולטעון בפניהם את עיקרי הטענות.
בפרק זמן זה יהא גם על הצוות המקצועי וצוות השרים לקרוא את מלוא החומר; להאזין לציבור ולטענותיו בלב שלם ובנפש חפצה; לגבש עמדה באשר למתווה לאחר הערות הציבור וליתן משקל באשר לחלופות המוצעות על ידי הציבור; ולבסוף לנסח את המלצותיהם עבור הממשלה.
מכך עולה, שפרק הזמן האמור, אינו יכול לאפשר קבלת החלטה עניינית ואף לא להגשים את מטרות השימוע הציבורי, שכן לא יעלה בידי הציבור להביא את מלוא טענותיו בפני צוות השרים, ולא יכול לעלות בידי צוות השרים (והצוות המקצועי) לגבש עמדה על בסיס הערות אלו. לפיכך, פרק זמן של פחות משלושה שבועות הינו, עם כל הכבוד, לעג לרש – במיוחד בנושא כה מורכב ובר-חשיבות.