השתלטות לכאורה על בניין מכון אבני: הכשרת מעשה בלתי חוקי על ידי מנהל מקרקעי ישראל, אשר ניהל משא ומתן עם גוף שפלש באופן בלתי חוקי לנכס בבעלות המנהל.

השתלטות לכאורה על בניין מכון אבני: הכשרת מעשה בלתי חוקי על ידי מנהל מקרקעי ישראל, אשר ניהל משא ומתן עם גוף שפלש באופן בלתי חוקי לנכס בבעלות המנהל.

02.07.15
התנועה לאיכות השלטון פנתה למנהל רשות מקרקעי ישראל, בר בנצי ליברמן בבקשה להתייחסות לטענות המוצגות בתחקיר TheMarker. לפי התחקיר מנכ"ל מכון אבני השתלט על מבנה ברחוב יפו, המנוהל על ידי עמידר עבור מנהל מקרקעי ישראל: "הכשרת מעשה בלתי חוקי על ידי מנהל מקרקעי ישראל"
ביום 8.6.2015 פורסמה כתבה בעיתון "The Marker", הנוגעת להשתלטות שמעון צמרת, מנכ"ל מכון אבני, על בניין בעיר יפו, בתחילת שנות התשעים. הנכס, לפי הכתבה, מנוהל על ידי עמידר עבור מנהל מקרקעי ישראל.
על פי האמור בכתבה, מר שמעון צמרת, מנכ"ל מכון אבני, פלש לנכס, לכאורה לאחר שמנהל עמידר דאז, מר אבי ברנר, נתן לו את המפתח על מנת שיראה את המקום.
עוד על פי האמור בכתבה, לאחר שפלש מר צמרת לנכס, הוא ניצל את קשריו עם מר אבי ברנר, כדי להיכנס למשא ומתן מול עמידר ולהישאר בנכס. כן ניצל את קשריו עם מר נתן וולוך, שהיה באותה עת ראש מנהל החינוך בעיריית תל אביב וסגן ראש העיר, על מנת להשיג את הסכום המבוקש על ידי עמידר לצורך אסמכתא שמתנהל משא ומתן, העומד על מאה אלף דולר.
תגובת עמידר, המובאת בכתבה, הינה כי ההחלטה להעביר את הנכס למכון אבני נעשתה על ידי מנהל מקרקעי ישראל.
כן עולה מהכתבה, כי הנכס הועבר למכון אבני כדייר מוגן, ובשל כך אין אפשרות להעלות את דמי השכירות, העומדים על הסכום התמוה של 1,800 ₪ עבור בניין שלם.
ככל שהעובדות המוצגות בכתבה נכונות, נראה כי מדובר בהכשרת מעשה בלתי חוקי על ידי מנהל מקרקעי ישראל, אשר ניהל משא ומתן עם גוף שפלש באופן בלתי חוקי לנכס בבעלות המנהל.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת ממנהל רשות מקרקעי ישראל התייחסות לטענות המועלות בכתבה.