פנייה למח"ש לבחון מחדש את טענות מבקר עיריית רמלה לשעבר

פנייה למח"ש לבחון מחדש את טענות מבקר עיריית רמלה לשעבר

06.07.15
פנייה למח"ש לבחון מחדש את טענות מבקר עיריית רמלה לשעבר, והתנהלות גורמי החקירה והאכיפה ולבחון האם נפל פגם בהלטה לסגור את תיק החקירה כנגד ראש עיריית רמלה
התנועה לאיכות השלטון פנתה למח"ש בקריאה לבחון מחדש את הטענות שהועלו ע"י מבקר עיריית רמלה לשעבר, מר שמעון זיסין, כנגד ראש עיריית רמלה, מר יואל לביא, על רקע חשיפת פרשת השחיתות בה מעורב עו"ד רונאל ופישר ולאור גילוי מידע מחודש לפיו עו"ד פישר הועסק על-ידי עיריית רמלה בתקופה הסמוכה להחלטה לסיים את החקירה כנגד ראש העירייה לביא.
רקע
לפני כשבוע ימים פורסמה בעיתון "גלובס" ידיעה לפיה אל המחלקה לחקירות שוטרים הגיע מידע חדש בפרשת פישר, המתקשר לחקירה שהתנהלה מספר שנים קודם לכן ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל כנגד ראש עיריית רמלה, מר יואל לביא. על-פי אותו מידע הנטען בכתבה, בין לביא ולבין עו"ד פישר נוצר קשר בתקופה בה התנהלה ביאח"ה חקירה כנגד לביא. בין היתר, הועסק עו"ד פישר על-ידי עיריית רמלה לתקופה קצרה, ולכאורה קיבל ממנה שכר על ייעוץ משפטי בעניינים מסוימים, אשר לפי עדויות שונות של גורמים בעירייה נחיצותו הייתה מוטלת בספק ואף לא ברור עד כמה ניתן בפועל.
כזכור, החקירה שהתנהלה באותה התקופה כנגד לביא נפתחה בעקבות תלונותיו של מבקר העירייה לשעבר, מר שמעון זיסין, אשר טען כי לביא קיים קשרים עם גורמים עסקיים שפעלו ברמלה וזכו לכאורה להקלות מהעירייה וכן העלה טענות בנוגע לעבירות בניה ועבירות בתחום הבחירות המקומיות שביצע לביא לכאורה.
בימים אלו, עת מתגלים חלקים נוספים ונחשפות הסתעפויות רבות של "רשת השחיתות הארצית" אשר נחקרת על-ידי גורמי המשטרה בה מעורבים לכאורה עו"ד רונאל פישר ועו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, נראה ראוי לבחון שוב את ההחלטה לסגור את תיק החקירה כנגד לביא ולבדוק את התנהלות הגורמים אשר טיפלו בפרשה וקיבלו את ההחלטה שלא לקדמה.
המידע החדש שנחשף מעלה חשד לקיומו של אותו ה"דפוס" אשר בא לידי ביטוי בהסתעפויות אחרות של פרשת פישר ודוד ומצטיירת לכאורה תמונה לפיה במקביל לתקופה בה התנהלו חקירות כנגד לביא, התקשר הוא דרך העירייה עם עו"ד פישר מסיבות שאינן לחלוטין ברורות, וכך קיבל עו"ד פישר שכר "בתמורה" לסיוע ללביא במישורים אחרים.