איכות השלטון בפנייה נוספת למבקר המדינה בבקשה לבדוק את טענותיו של מורן גינוסר בנוגע להתנהלות חברת החשמל

איכות השלטון בפנייה נוספת למבקר המדינה בבקשה לבדוק את טענותיו של מורן גינוסר בנוגע להתנהלות חברת החשמל

12.07.15
התנועה לאיכות השלטון פנתה בשנית למבקר המדינה בקריאה לפתוח בהליך מקיף, הבוחן את טענותיו של גינוסר, לרבות בחינת השיקולים אשר קדמו לרכישת מערכת ה DMS, הליך הטמעתה בחברת החשמל, אי עמידת החברה ביעדים אשר נקבעו לפעילות המערכת ודיווח התקלות אשר התפרסמו עד כה, ולזמנו למתן עדות בפני גופי הביקורת.
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה בחודש אפריל השנה בנוגע למאבקו של מורן גינוסר לחשיפה ולבחינת טענותיו בנוגע להתנהלות הפגומה, לכאורה, של מערכת DMS בחברת החשמל והנסיבות אשר הובילו לרכישתה.
בפניית התנועה, פורטו ההשתלשלות של האירועים הנוגעים לפיטוריו של גינוסר מחברת החשמל, לאחר שחשף כשלים בטיחותיים וליקויים חמורים העולים עד כדי סכנת חיים בהפעלת המערכת.
התנועה התייחסה גם לשלל הטענות העולות מתלונותיו של גינוסר ומפרסומים שונים באמצעי התקשורת לפיהם קיים חשד לשוחד שעבר מסימנס לחברת החשמל בתמורה להטיית מכרזים לטובת החברה בעת רכישת המערכת. חשד בגינו אף נעצרו בחודשים האחרונים מספר בכירים בחברת החשמל, בהם גם סמנכ"ל החברה, יאשה חשין.
חרף חשיבותו הציבורית הרבה של הנושא ועל אף שמאז כבר פנתה התנועה למבקר המדינה, לא השמיע המבקר עמדתו בעניין. לפיכך, קוראת התנועה למבקר לפתוח בהליך מקיף, הבוחן את טענותיו של גינוסר, לרבות בחינת השיקולים אשר קדמו לרכישת מערכת ה DMS, הליך הטמעתה בחברת החשמל, אי עמידת החברה ביעדים אשר נקבעו לפעילות המערכת ודיווח התקלות אשר התפרסמו עד כה.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי מן הראוי יהא להזמין את גינוסר למתן עדות בפני גורמי הביקורת, וכן לשם איסוף חומרי החקירה הנמצאים ברשותו.