קריאה ליו"ר הכנסת לבחון את עבודת הוועדה לפעולתם של שדלנים במשכן הכנסת

קריאה ליו"ר הכנסת לבחון את עבודת הוועדה לפעולתם של שדלנים במשכן הכנסת

14.07.15
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הכנסת, חה"כ יואל אדלשטיין בקריאה לבחון את עבודת הוועדה לפעולתם של שדלנים בכנסת. בכלל זה מי החברים בוועדה, והאם חברי הכנסת מודעים לקיומה ויודעים מה עליהם לעשות כאשר שדלן מפר את הוראות החוק.
התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות עליונה בהסדרת פעילותם התקינה של השדלנים במשכן הכנסת ואף יותר מכך את המאבק במה שמכונה "הלובי השחור" אותם אלה אשר מבצעים פעולות שדלניות שלא בהתאם להוראות חוק הכנסת.
בפרק יב' לחוק, העוסק בשדלנים, קבוע בסעיף 65 כי קיימת ועדה שחברים בה, יושב הראש שהוא יו"ר הכנסת, וסגניו, אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה.
סעיף 69(ג) קובע כי כאשר אדם פועל כשדלן בניגוד לקבוע בחוק, רשאית הוועדה להחליט שלא ליתן לו היתר או לאסור את כניסתו למשכן הכנסת. לטעמנו, סעיף זה מאפשר לוועדה ברשות יו"ר הכנסת לפעול גם כנגד מי הפועלים במסדרונות הכנסת כלוביסטים "שחורים", שאינם פועלים לפי הוראות החוק ולא קיבלו היתר מטעם הוועדה בראשותך.
נוכח חשיבות הדברים פנתה התנועה ליו"ר הכנסת, מי שעל פי חוק אמור לעמוד בראשות הוועדה לפעולתם של שדלנים במשכן, בבקשה לברר האם אכן הוועדה קיימת, ואם כן מיהם החברים בה? זרת כאשר לפי החוק, נשיאות הכנסת קובעת את סגניי יושב ראש הוועדה.
התנועה מבקשת גם לברר האם חברי הכנסת מודעים לקיומה של הוועדה? האם הוועדה נגישה עבורם, והם יכולים לפנות אליה כאשר שדלן מפר את הוראות החוק?
כמו כן, התנועה מבקשת לברר האם הוועדה קבעה בעבר בהתאם לסמכותה הקבועה בחוק, כי יורחק אדם או שדלן מהכנסת או שתיאסר כניסתו, נוכח התנהלות בניגוד להוראות החוק?