התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש בבקשה לבדוק כשרות תהליכי מינויים ברשות מקרקעי ישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש בבקשה לבדוק כשרות תהליכי מינויים ברשות מקרקעי ישראל

15.07.15
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש בבקשה לבדוק כשרות תהליכי מינויים ברשות מקרקעי ישראל
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולרשות מקרקעי ישראל, בשל מעורבת לכאורה של ליאור טושינסקי ובנצי ליברמן בעיוות ניסוח תנאי המכרז ובמינוי מקורבים בניגוד למקובל בחוק.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לממלא מקום המנכ"ל ברשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וליועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב קווינט בעקבות כתבתו של נמרוד בוסו בעיתון דה – מרקר. לפי הכתבה, הייתה מעורבת הגב' ליאור טושינסקי, לימים סמנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בניסוח תנאי המכרז לתפקיד עצמו, תוך מחיקת ושינוי תנאי סף על מנת ש"ייתפרו" במיוחד בשבילה. נטען בנוסף כי דרכה של הגב' טושינסקי וניסוח תנאי המכרז, נסללה על ידי קרבתה למי שאייש את תפקיד המנכ"ל דאז (ואשר נמצא כיום בחופשה מהתפקיד לאור החשדות למעורבותו בפלילים) מר בנצי ליברמן.
על פי הנכתב בכתבה, נטען כי ליברמן, העביר לידיה של טושינסקי, לשעבר סגניתו כמנכ"ל מנהלת תנופה וסגניתו כראש המועצה האזורית שומרון, את נוסח המכרז. זאת על מנת שתוכל להכניס בו את השינויים המתאימים כך שיהלמו את השכלתה, כישוריה וניסיונה המקצועי.
מן המובא בכתבה מצטיירת תמונה מטרידה ביותר לפיה, לכאורה, פעלו גורמים בכירים ברשות מקרקעי ישראל בצורה שאינה מתיישבת עם הליכי המנהל התקין, ותוך פגיעה בעקרונות השוויון וטוהר המידות במגזר הציבורי, לצד פגיעה חמורה בדיני המכרזים.
הטענות המועלות בכתבה מעלות חשדות כבדים לפגיעה קשה בעקרונות היסוד של הליכי המנהל התקין, תוך הפרה של חובת השמירה על ניגוד העניינים, ואף מעלות חשדות מסוימים לפלילים, ועל כן עליהם להיבדק בהקדם- ובמידת הצורך לבוא בדין וחשבון עם האשמים.
לעמדת התנועה, ראוי שהיועץ המשפטי לממשלה יורה על בחינת הליך המכרז האמור ברשות מקרקעי ישראל, ובחינת הטענות המוזכרות בכתבה הנזכרת לעיל.