פרסום בלעדי לדף הפייסבוק שלנו!!! 9 שנים למלחמת לבנון השנייה והשאלות על נשיאת אחריות לטוב ולרע לא בוררו עד תום.

פרסום בלעדי לדף הפייסבוק שלנו!!! 9 שנים למלחמת לבנון השנייה והשאלות על נשיאת אחריות לטוב ולרע לא בוררו עד תום.

15.07.15
לאחר המלחמה יצאנו בדרישה כי חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור את המלחמה ללא מגבלות ותוכל להסיק מסקנות אישיות. שתעשה צדק ותביא להפקת לקחים אמיתית. אלא שוועדת וינוגרד שהוקמה לא קיבלה סמכויות של וועדת חקירה ממלכתית ובסופו של יום בחרה להימנע מלמקד אחריות, להסיק מסקנות אישיות ולהמליץ המלצות אישיות, לטוב ולרע, כנגד המעורבים.
היום אנו מביאים לכם בחשיפה בלעדית קטע מסרט שמופק בימים אלה ע"י יאיר אלעזר ובו ראיון מצולם עם השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד שעמד בראש הוועדה– השופט מתייחס נקודתית לנושא של אי הסקת מסקנות אישיות בוועדה ומצר על כך כי בסופו של דבר לא ניתנה לוועדה הזדמנות להביע את דעתה בכל הנוגע לתא"ל גל הירש, ששימש כאוגדונר הגליל בעת מלחמת לבנון השניה ונאלץ לעזוב את הצבא, עוד טרם סיימה וועדת וינוגרד את עבודתה, בעקבות ממצאי וועדת אלמוג, ועדה צה"לית בעניין שמונתה לחקור את החטיפה.
אנו מביאים בפניכם גם גילוי דעת חריף ונוקב לעניינו של הירש מטעם כב' השופט בדימוס מישאל חשין (חבר התנועה ויו"ר וועדת אות אביר איכות השלטון), שנאבק כבר 8 שנים להסדרתה של פרשת גל הירש : "לא לימדתי עטי לכתוב אלא דברי-משפט, ואולם זו הפעם אמרתי אחרוג ממינהגי ולו מפאת עוצמת העוול שראו עיניי ואוזניי שמעו. סברתי כי ראויים הם הדברים שיעלו על הכתב ויידעו הכול את שאני יודע וכואב. כֶּאֱמור הָאומר: אֲדברה וירווח לי." http://bit.ly/1I2Q3ss

בתוך גילוי הדעת נחשף גם מסמך שכותב השופט וינוגרד לרמטכ״ל גנץ לפני כשנה וחצי: ״נקפני מצפוני כי לא יכולנו, כפי שהתכוונו, לכלול בדו"ח הוועדה המלצה חמה לכך שצה"ל יציע לגל הירש לחזור לשרת בשורותיו כאיש קבע. אז חשבנו כי ראוי היה כי כך יקרה, ועדין אני בדעה כי חבל שהדבר לא נעשה עד כה". http://bit.ly/1fICeVQ

נדגיש, אין זו ממומחיות התנועה לנקוט עמדה בנושאים צבאיים, אבל המסמכים האלו מעלים נקודות למחשבה לגבי המשמעות של ויתור על מסקנות אישיות מי מרוויח מזה ומי מפסיד וגם איזה מסר אנחנו מעבירים ללוחמים ולמפקדים.

השופט וינוגרד על היעדר מסקנות אישיות בפעילותה של הועדה : http://bit.ly/1HMoNdi
מכתבו של השופט וינוגרד לרמטכ"ל בני גנץ: http://bit.ly/1fICeVQ
חוות דעת של השופט מישאל חשין בעניינו של גל הירש: http://bit.ly/1I2Q3ss
קרדיט סרטון: Elazar productions@