בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: עיריית רמת השרון התחייבה כי מעתה כל בקשה לרישיון הצבת שילוט יעבור אישור עפ"י דין

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: עיריית רמת השרון התחייבה כי מעתה כל בקשה לרישיון הצבת שילוט יעבור אישור עפ"י דין

27.07.15
הסכם פשרה נחתם בין התנועה לאיכות השלטון לבין עיריית רמת השרון בנוגע להצבת השלטים בשטחי של העיר. העירייה מתחייבת כי כל בקשה לרישיון תובא לדיון בהתאם לתכנית אב. בעקבות הסכם הפשרה, נמחקה העתירה.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לפני כשנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד עיריית רמת השרון, בבקשה להוצאת צו המורה לה לבטל כל רישיון הניתן לשילוט בשטח המוניציפאלי של העיר, בו ממוקמים גם חלק משלטי כביש איילון (באזור מחלף גלילות והכפר הירוק). לעירייה לא הייתה הסמכות ליתן רישיונות אלו, מאחר ואלו ולשילוט לא ניתן היתר בנייה כדין. בנוסף, ביקשה התנועה לאיכות השלטון להוציא צו המונע מהעירייה לחדש כל רישיון הניתן לשילוט עירוני ללא אותו היתר בנייה, אשר יפוג תוקפו ב 31.12.2014, על פי חוק העזר לרמת השרון.

בעתירה שהגישה, טענה התנועה כי עיריית רמת השרון נמנעה מביטול הרישיונות שהעניקה לשילוט נעדר ההיתרים, ועל כן פעלה בחוסר סמכות ואף פעולותיה עמדו בניגוד להוראות חוק העזר העירוני. כמו כן, התנהלות העירייה פגעה באמון הציבור ברשויות ובשל כך הפכה בלתי סבירה באופן קיצוני.

בתאריך 19.7.15 נחתם הסכם פשרה בין התנועה לאיכות השלטון לבין עיריית רמת השרון. הסכם הפשרה קובע כי החל מחתימתו, עיריית רמת השרון מתחייבת כי כל בקשה לרישיון לשילוט יחסה תחת הוראות תכנית אב, הן לגבי העיצוב והן לגבי המיקום. כל בקשה תועבר למחלקת רישוי ובנייה לצורך בחינת ההיתר.
כמו כן, עיריית רמת השרון הצהירה כחלק מן ההסכם כי הקימה צוות חשיבה ואכיפה בהשתתפות היועץ המשפטי והתביעה העירונית, מחלקת שילוט, מחלקת נכסים, הפיקוח העירוני וגורמים נוספים שמטרתו הכנת תכנית הסדרה ואכיפת נושא השילוט בהתאם לתכנית האב ודירושת החוק. בכלל זה הגשת תביעות לסילוק כנגד חברות פרסום ששלטי הפרסום שלהן הוצבו בשטחים ציבוריים בעיר. כן הפסיקה העירייה, החל מיום 01.01.2015, ליתן רישיונות לחברות שלא יעמדו בתוכנית האב, בחוק העזר העירוני, דיני התכנון והבניה ועוד.
בשל חתימה על הסכם פשרה ואישורו על ידי בית המשפט, נמחקה העתירה.