איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש ולממלא מקום המפכ"ל לפתוח בחקירה פלילית בדבר חשד להסתה נגד חיילים חרדים

איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש ולממלא מקום המפכ"ל לפתוח בחקירה פלילית בדבר חשד להסתה נגד חיילים חרדים

02.08.15
בעקבות חשיפת מסע ההסתה וההכפשה נגד בני המגזר החרדי ובוגרי הישיבות שהתגייסו לצבא, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולממלא מקום המפכ"ל לפתוח בחקירה פלילית ולפעול למיגור התופעה.
אתר YNET חשף כי מזה תקופה ארוכה מתנהל מסע הסתה והכפשה נגד בני המגזר החרדי ובוגרי ישיבות שהתגייסו לצבא או פועלים לקידום מטרה זו. פעילות זו כוללת, בין היתר, את פרסום שמותיהם ופרטיהם האישיים של בני המגזר הפועלים לעידוד גיוסם של חרדים לצבא תוך שימוש בביטויים מבזים ופוגעניים. חשיפת פרטיהם האישיים של הפועלים למען מטרה חשובה זו הובילה למסכת איומים והטרדות בלתי פוסקות נגדם מצד גורמים קיצוניים במגזר החרדי שלא זכתה לטיפול הולם מצד גורמי אכיפת החוק.
נוכח הדברים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו וליועמ"ש, עו"ד יהודה וינשטיין והצביעה על לסעיף 192 לחוק העונשין הקובע כי המאיים על אדם בכל דרך שהיא דינו- מאסר שלוש שנים. כן, סעיף 109 לחוק העונשין קובע כי מי שהסית או שידל אדם להשתמטות דינו- מאסר חמש שנים.
התנועה לאיכות בשלטון קוראת לממלא מקום המפקח הכללי של משטרת ישראל וליועץ המשפטי לממשלה לתת דעתם לסוגיה בוערת זו, לפתוח בחקירה ולפעול ללא לאות למיגור התופעה.
לעמדת התנועה, אל לנו לעמוד מנגד בעוד מתי מעטים, קיצוניים, מסיתים בצורה פרועה וגלויה כנגד אזרחים שומרים חוק בבואם למלא את חובתם החוקית ולשאת בנטל הגיוס לצבא ההגנה לישראל.