איכות השלטון: יש להשלים את עבודת הוועדה למינוי מנהל מחלקה פיסקאלית בפרקליטות המדינה

איכות השלטון: יש להשלים את עבודת הוועדה למינוי מנהל מחלקה פיסקאלית בפרקליטות המדינה

12.08.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לפרקליט המדינה ולנציב שירות המדינה בקריאה לכנס את הוועדה המקורית למינוי מנהל מחלקה פיסקאלית בפרקליטת המדינה, ולאפשר לה להשלים את עבודתה תוך עצמאות וחופש הצבעה מוחלטים
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לפרקליט המדינה, שי ניצן ולנציב שירות המדינה, משה דיין בקריאה להשלים את עבודת הוועדה למינוי מנהל מחלקה פיסקאלית בפרקליטות המדינה. הפניית התנועה נעשתה בעקבות פרסום עיתון "הארץ" כי הוועדה בראשות השופט בדימוס דן ארבל, שמונתה על מנת לבחור את מנהל המחלקה הפיסקאלית הבא בפרקליטות המדינה, סיימה את תפקידה במפתיע, לכאורה בשל העובדה כי צפויה הייתה לבחור במועמד מסוים, בניגוד לעמדתו של פרקליט המדינה. מן הכתבה אף עולה, כי הוועדה הוחלפה מבלי שחבריה עודכנו בכך, וכי אף לא הובאה לידיעתם (או לכל הפחות לידיעתו של יו"ר הוועדה) הודעה על דבר קיומה של השגה שהוגשה כנגד הרכב הוועדה.
לעמדת התנועה מדובר בהתערבות שאין לה מקום בהליך מינויים, ובמיוחד עת עסקינן במינויים לתפקידים כה בכירים בפרקליטות המדינה. לא בכדי נקבע כי לתפקיד זה ייבחנו מועמדים באמצעות ועדה, ועל כן יש לקבל את החלטתה ואת דברה ולא להביא לשינוי ההליך התקין בשלב כה מתקדם וללא קיומן של נסיבות מיוחדות.
העין הציבורית הינה פקוחה לרווחה ועוקבת אחר הליכי המינויים בפרקליטות המדינה. לא ניתן להתעלם מן ההשלכות השליליות הנלוות לכך שדווקא פרקליטות המדינה, חרף מעמדה המיוחד, מצטיירת כמי שהליכי המינויים בה מגמתיים ומהונדסים ואינם ענייניים ושוויוניים.
התנועה קוראת לפרקליט המדינה ולנציב שירות המדינה יש להילחם בתחושה זו של הציבור, על ידי צעידה בתלם, ללא סטייה ימינה או שמאלה. לפעול ביתר שאת כדי להגן על הערכים והאינטרסים שהליך המינוי התקין נועד לקדם, ולהימנע מפגיעה מיותרת באמון הציבור ברשויות השלטון בכלל ובפרקליטות בפרט.