איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש ופרקליט המדינה להורות למשטרת ישראל לקבל לידיה את הקלטות טרם תתקבל כל החלטה בפרשת הרפז

איכות השלטון בקריאה ליועמ"ש ופרקליט המדינה להורות למשטרת ישראל לקבל לידיה את הקלטות טרם תתקבל כל החלטה בפרשת הרפז

16.08.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בקריאה להורות למשטרה לדרוש לקבל לידיה את הקלטות, טרם תתקבל כל החלטה בפרשת הרפז. התנועה פנתה גם למבקר המדינה בקריאה לפתוח בהליך ביקורת על התנהלות רשויות אכיפת החוק בפרשה, כנגד כל מקבלי ההחלטות, מוקדם ככל הניתן.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') ליועמ"ש, פרקליט המדינה ומבקר המדינה. התנועה מציינת בפני השלושה, כי מפרסומים עולה כי סא"ל הרפז מחזיק ברשותו הקלטות של שיחות שנערכו בינו לבין אשכנזי. למיטב ידיעת התנועה, המשטרה והפרקליטות מעולם לא דרשו כי הקלטות שהמשטרה מהרפז יועברו לידיהן, על אף הפוטנציאל הטמון בהן למציאת האמת בפרשה זו ולמיצוי הדין עד תום עם המעורבים.
העובדה כי ההקלטות האמורות כלל לא נתבקשו מצביעה על כך שלמרות פרק הזמן הבלתי-סביר באריכותו שחלף מפרסום הפרשה לראשונה בתקשורת, העומד על למעלה מ-5 שנים, דומה כי גורמי אכיפת החוק לא עשו די על מנת להבטיח את השלמת החקירה כנדרש בנסיבות דנן. התנועה כבר הגישה עתירה לבג"ץ בנושא התמשכות ההליכים לפני חודשיים ימים.
ככל שאכן נתקבלו החלטות לקראת סיום החקירה הפלילית בפרשה, דומה כי הן מתבססות ועתידות עוד להתבסס על תשתית ראייתית חסרה ולקויה ביותר.
לציבור הזכות לדעת את האמת. לציבור הזכות לדרוש כי רשויות אכיפת החוק יעשו כל שביכולתן כדי להגיע לאמת. לדאבוננו, ההתנהלות בפרשה דנן מצביעה על הכל, למעט רצון כנה למצות את הדין ולפעול לחקר האמת. על כן, מפצירה התנועה ביועמ"ש ופרקליט המדינה להורות למשטרת ישראל לדרוש לקבל לידיה את הקלטות האמורות, טרם תתקבל כל החלטה בפרשת הרפז.
כן אנו פונים בזאת למבקר המדינה ומבקשים לפתוח בהליך ביקורת על התנהלות רשויות אכיפת החוק בפרשה זו, מוקדם ככל הניתן וכנגד כלל מקבלי ההחלטות, זאת בין היתר לאור העובדה כי נציבות הביקורת על מערך התביעה וייצוג המדינה בערכאות אינה יכולה לעשות כן בנסיבות דנן.