קריאה להשעייתו של יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים

קריאה להשעייתו של יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים

19.08.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לביטחון פנים ונציב שירות המדינה בקריאה לפעול להשעיה מסודרת של יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול ולדרוש את הפסקתו או הקטנתו של השכר המשולם לדלר בתקופת הבחירות.
התנועה לאיכות השלטון פנתה גלעד ארדן, השר לביטחון פנים ולמשה דיין, נציב שיירות המדינה בקריאה לפעול להשעייתו של יאיר גלר ולדרוש את הפסקתו או הקטנתו של השכר המשולם לו במהלך ההשעייה. פנייה זו התקיימה בעקבות הרחקתו של גלר מפעילות הרשות לפני כשמונה חודשים בשל היותו חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע, במסגרת פרשת השחיתות הנרחבת שנחשפה בדצמבר 2014 וזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו".
יחד עם זאת, לא ברור מהי משמעותה של "הרחקה" זו. בעקבות הדיון שהתקיים בכנסת, דווח בתקשורת כי גלר אינו מושעה מתפקידו, אלא נמצא בחופשה על חשבון ימי חופשה וימי מחלה, במסגרתה הוא ממשיך ליהנות משכר מלא. על אף סירובם של גורמים בכירים ברשות לחשוף לציבור את גובהו של שכר זה, מפרסומים בתקשורת עולה כי מדובר בכ-51,000 ₪ בחודש וכי סוף תקופת "חופשת המחלה" אינו ידוע נכון לעכשיו.
שכרו של מר גלר משולם מכספי הציבור, וככל שאכן מדובר בימי חופשה, כאשר סיבת החופשה הינה חקירה בחשד לפלילים – אין זה סביר שהציבור יממנה, בעיקר כאשר סופה אינו ידוע נכון לעכשיו, וככל הידוע היא עשויה להימשך עוד חודשים ארוכים.
ככל שגלר אכן מושעה מתפקידו בנסיבות של חקיקה פלילית, משך חצי השנה הראשונה של ההשעיה זכאי היה הוא לתשלום חצי משכרו בלבד, ורק בחודשיים האחרונים – לשכר מלא. יחד עם זאת, הסעיף קובע כי ישנה אפשרות להקטין או להפסיק את התשלום לתקופת ההשעיה, כולה או מקצתה.
מצב במסגרתו נושא משרה בגוף ציבורי אשר חשוד בחשדות חמורים ביותר של עבירות שחיתות מקבל שכר מלא, שמגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש על כך שאינו מבצע שום עבודה בפועל – הינו אבסורדי ובעייתי.