איכות השלטון לשר החינוך ומנכ"לית משרד החינוך:יש לטפל באחראים למחדל המחירים לספקי המזון במשרד

איכות השלטון לשר החינוך ומנכ"לית משרד החינוך:יש לטפל באחראים למחדל המחירים לספקי המזון במשרד

ח' באלול, תשע"ה 23/08/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר החינוך, נפתלי בנט ולמנכ"לית המשרד, מיכל כהן בדרישה לערוך בדיקה מקיפה בנושא מכרזי ספקי המזון למשרד החינוך: כיצד יתכן שמכרזים אושרו שוב ושוב במשרד, מבלי שאף גורם לא נדרש למחירים המופקעים המשולמים? התנועה קוראת לטפל באחראים למחדל האמור, כמו גם להביא לסיום ולמצער לשינוי ההתקשרויות המופקעות.
בעקבות קבלת לקבלת מידע בדבר התקשרויות המשרד עם ספקי ציוד משרדי ומזון בהנהלת המשרד ואגפיו במחוזות השונים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר החינוך ומנכלית משרד החינוך.
מן החומר שהועבר לידי התנועה עולה תמונה מטרידה ותמוהה לפיה המשרד משלם סכומים מופרכים וגבוהים במיוחד על מוצרים בסיסיים להכנת שתיה, הנפוצים בכל משרד. לא נותר אלא לתמוה על הסכמת המשרד למחירים מופקעים אלו. מבדיקה מדגמית צרכנית פשוטה עולה כי ישנם מוצרים העולים פי 2 ואף פי 4 או 5 מן המחיר המקובל בשוק. כך גם לגבי המוצרים האחרים שאת מחיריהם הצגנו. נזכיר גם, כי רכישה סיטונאית מטרתה להוזיל את המחיר על פני רכישה קמעונאית, עובדה שאף מגבירה את התמיהה מן הסיטואציה המתוארת.
אם כן, מן הנתונים הנ"ל עולה כי המשרד מבזבז בשנים האחרונות סכומי עתק על מוצרים בסיסיים אשר ניתן למצאם בשוק במחירים נמוכים פי כמה: עשרות אלפי שקלים מדי חודש, אשר מצטברים למליוני שקלים לאורך השנים המדוברות, אשר ניתן היה בהחלט להשתמש בהן למטרות ראויות יותר.
להשקפת התנועה, מדובר בלא פחות משערורייה, שאיננה יכולה להיות מוצדקת. כספי המשרד הינם כספי מיסים שאזרחים משלמים למען חינוך, ואין הם יכולים להתבזבז בצורה כזו.
התנועה מבקשת משר החינוך ומנכ"לית המשרד לערוך בדיקה מקיפה בנושא: כיצד יתכן שמכרזים אלו אושרו שוב ושוב במשרד, מבלי שאף גורם לא נדרש למחירים המופקעים המשולמים? להשקפתנו, מן הראוי לטפל באחראים למחדל האמור, כמו גם להביא לסיום ולמצער לשינוי ההתקשרויות המופקעות.