פנייה למשרד ראש הממשלה בבקשת חומרים על פגישות רה"מ עם נציגי חברות הגז

פנייה למשרד ראש הממשלה בבקשת חומרים על פגישות רה"מ עם נציגי חברות הגז

כ"ב באלול, תשע"ה 06/09/15
על פי פרסומים, ראש הממשלה נפגש בשבוע שעבר עם בכירים בחברת נובל אנרג'י. כמו כן, עולה כי במהלך השנים האחרונות נפגש ראש הממשלה מספר פעמים עם בעלי השליטה ונושאי משרה בחברות דלק ונובל אנרג'י. פגישות אלו ככל הנראה התבצעו לעיתים במסגרת פורמלית, ולעיתים אף במסגרת אישית ובלתי פורמלית.
לא ניתן להפריז בחשיבות זכותו של הציבור לדעת על היחסים המתנהלים בין נבחריו, חברי הכנסת, לבין בעלי הון ובכירים במגזר העסקי. האינטרס הציבורי שבמידע זה אף גובר כאשר מדובר ביחסים עם דמויות מפתח מהעולם העסקי, אשר עסקיהם מעורבים בסוגיות ציבוריות שנויות במחלוקת, כגון מתווה הגז, והסדרת משק הגז.
נקיטה בחשאיות בכל הנוגע לפגישות ראש הממשלה עם בכירים במשק הגז, מעלה חששות רבים בנוגע לאינטרסים השונים העומדים בבסיס קבלת ההחלטות, זאת בעוד שהגברת השקיפות, וחשיפת המידע בסוגיות אלו, עשויים להסיר חששות אלו.
נוכח הדברים מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה מסמכים הנוגעים לפגישות אותם קיים ראש הממשלה לבין בעלי המניות ונושאי המשרה בחברות דלק ונובל אנרג'י בשנתיים האחרונות; פרוטוקולים ומסמכים המתעדים את מהלך הפגישות; רשימת הנוכחים בפגישות; מסמכים המפרטים את ההבטחות והתחייבויות שניתנו על ידי ראש הממשלה ומעוזריו ונושאי משרה במשרד ראש הממשלה, כלפי חברות דלק ונובל אנרג'י בשנתיים האחרונות, בין בכתב ובין בעל פה.
מסמכים המפרטים איומים לכאורה ו/או התבטאויות של נציגי חברות דלק ונובל אנרג'י, אשר הושמעו בפני ראש הממשלה בשנתיים האחרונות, בנוגע לפניה לבוררות בינלאומית, או נקיטה בהליכים משפטיים כלשהם.