קיום מכרז פומבי למשרת מנהל תחום (כשרות הבשר)

קיום מכרז פומבי למשרת מנהל תחום (כשרות הבשר)

כ"ג באלול, תשע"ה 7/09/2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרבנות הראשית ובקשה נתונים הנוגעים לקיום המכרז הפומבי למנהל תחום כשרות הבשר.
מזה כשנה פועלת התנועה לאיכות השלטון אל מול גורמי הרבנות הראשית לישראל ונציבות שירות המדינה במטרה לברר מדוע לא מתקיים הליך מכרז פומבי תקין לתפקיד מנהל תחום (כשרות הבשר) ברבנות, ומדוע התפקיד מאויש בדרכים כאלו ואחרות על-ידי גורמים אשר אינם עומדים בתנאי הסף לתפקיד ו/או לא עברו הליך מינוי תקין.
בפנייה האחרונה של התנועה לרבנות הראשית, ביקשה התנועה לברר האם התפרסם מכרז פומבי למשרה הנדונה; האם המשרה אוישה באופן קבוע או זמני ועל-ידי מי; מתי צפוי להתפרסם מכרז; והאם הגורם המאייש את המשרה בתקופה זו עומד בדרישות המשרה והאם הוא ממלא במקביל תפקיד נוסף. זאת, לאחר מידע שהגיע לתנועה ממנו עולה כי מטלות התפקיד שבנדון הוטלו על עובד קיים ברבנות, אשר התבקש למלאן באופן זמני ובנוסף לתפקידיו הרגילים, וזאת על אף שלמיטב ידיעתנו טרם התפרסם מכרז כדין.
בתשובה שקיבלה התנועה ממנהלת התחום נציבות, במסגרתה הבהירה כי מטלות התפקיד אכן הוטלו באופן זמני על עובד קיים, והפנתה אל הרבנות לקבלת מענה ליתר השאלות בדבר איוש המשרה דרך קבע.
נוכח התשובה, ונוכח העובדה שטרם נתקבל כל מענה ענייני לפניותינו שבנדון מטעם הרבנות, מבקשת התנועה מהרבנות הראשית להשיב מיהו העובד בעליו הוטלו מטלות התפקיד, ולכמה זמן מיועד הוא לשמש כממונה על תחום אחריות זה; האם העובד הממלא את התפקיד שבנדון באופן זמני ממלא בתפקיד מקביל נוסף? אם כן, מהו; האם העובד הממלא את התפקיד שבנדון באופן זמני עומד בדרישות המשרה; מתי צפוי להתפרסם מכרז פומבי למשרה הנדונה ובאם התפרסם כבר המכרז, באיזה שלב עומדים הליכי המכרז ומתי צפוי איושה הסופי והקבוע של המשרה.