במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון נחשף הסכם ניגודי העניינים של שר האוצר לטיפול בגז

במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון נחשף הסכם ניגודי העניינים של שר האוצר לטיפול בגז

כ"ה בתשרי, תשע"ו, 8.10.15
במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון, נחשף הסכם ניגודי העניינים של שר האוצר לטיפול בגז, היועמ"ש: שר האוצר לא יוכל לטפל בתחום הגז
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין קובע כי שר האוצר, משה כחלון עלול להימצא בניגוד עניינים בכל הנוגע להפקה ולשיווק של גז טבעי וכי יש להעביר לשר אחר את סמכויותיו בעניין, כך עולה מתגובה מקדמית שהגישה המדינה על עתירה שהגישה לבג"צ התנועה לאיכות השלטון.
התנועה ביקשה בעתירה מבית המשפט להורות ליועמ"ש לנמק מדוע לא גיבש עדיין את חוות הדעת המשפטית שפוסלת לכאורה את כחלון מלעסוק בתחום, ומדוע זאת לא הוצגה עדיין לציבור. כמו כן, ביקשה התנועה לקבל צו על תנאי שיורה לכחלון ולנתניהו לנמק מדוע לא פנו עד היום ליועמ"ש בבקשה מיידית לקבל לידיהם את חוות הדעת בעניין ניגוד העניינים לכאורה – וכן את המגבלות שיוטלו, אם בכלל, על שר האוצר. כמו כן, התבקש ויינשטיין להשיב מדוע אינו מפרסם נוהל והנחיות למתן חוות דעת בנושאי ניגודי עניינים של שרים וסגניהם.
במסגרת התגובה לעתירה הוגשה לבית המשפט גם חוות דעת הכוללת את הסדר ניגוד העניינים של כחלון, ובו מפורטים תחומים נוספים שבהם מנוע שר האוצר מלטפל – בין היתר ענייני נדל"ן הקשורים בחברו קובי מימון, עיריית ירושלים ועוד.
בחוות דעת של המשנה ליועמ"ש, שצורפה לתגובת המדינה לבג"צ, היא מציינת כי לצורך מתן חוות הדעת אין צורך לבחון את מערכת הזיקות המלאה בין מימון ובין ישראמקו וניתן להסתפק בכך שעל פי הצהרתו של כחלון, יש בקשר עם קובי מימון כדי למנוע ממנו לעסוק בנושאים המשפיעים באופן מהותי על האינטרסים של ישראמקו