איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליט המדינה: יש למצות את הדין עם הרב פינטו לרבות חילוט ערבויותיו ואף לשקול בקשת הסגרה

איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליט המדינה: יש למצות את הדין עם הרב פינטו לרבות חילוט ערבויותיו ואף לשקול בקשת הסגרה

ה' בחשון, תשע"ו 18/10/2015
נוכח אי חזרתו של הרב פינטו לשם המשך ניהול ההליך המשפטי פנתה התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה וליועמ"ש בקריאה למצות את הדין עם הרב פינטו בכל הכלים העומדים לרשות הפרקליטות, לרבות חילוט הערבויות שמסר בטרם יציאתו מן הארץ, ואף – ובמידה שיסרב להתייצב לשם ניהול הערעור וריצוי ענשו – לשקול בקשת הסגרה
רקע
ביום 14.04.2015 הורשע הרב פינטו במסגרת עסקת הטיעון האמורה, במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט. הוא נידון לשנת מאסר בפועל ושתי שנות מאסר על תנאי. כן נגזר עליו קנס של מיליון ש"ח. על גזר דין זה הגיש הרב פינטו ערעור, אשר במקביל לו ביקש דחייה בריצוי עונשו עד אשר יתברר ערעורו. על אף התנגדות הפרקליטות, אישר בית המשפט העליון לרב פינטו לשהות לארצות הברית, כאשר הוא מתחייב לשוב לארץ לשם המשך ניהול משפטו.
על פי הידוע לתנועה, וכן על פי פרסומים במספר כלי תקשורת בימים האחרונים, על אף אשר נקבע והוסכם, הרב פינטו ממאן לשוב לישראל לשם המשך ניהול ההליך המשפטי מולו- וזאת על אף התחייבויותיו האמורות. התחמקות זו נעשית שלא על דעתה של הפרקליטות אשר הביעה התנגדותה מספר פעמים.
ככל שאכן אלו הם פני הדברים, מבקשת התנועה מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה למצות את הדין עם הרב פינטו בכל הכלים העומדים לרשות הפרקליטות, לרבות חילוט הערבויות שמסר בטרם יציאתו את הארץ, ואף – ובמידה שיסרב להתייצב לשם ניהול הערעור וריצוי ענשו – לשקול בקשת הסגרה.
לא ייתכן כי אדם אחד יוסיף לנהוג בחוק ובנציגיו כבאסקופה נדרסת, בעוד הוא עושה ככל העולה על רוחו ומתחמק פעם אחר פעם מהסכמים עליהם חתם ומחובותיו כלפי החוק ומשרתיו. תדמיתן של רשויות אכיפת החוק בישראל, אשר התנהלותן ספגה ביקורת חריפה פעם אחר פעם במהלך ניהול תיק זה, ואשר הצטיירה באור שלילי ביותר בעיני הציבור, עלולה לחטוף מכה ניצחת במידה וימשיך הרב פינטו לשחק באנשיה ובחוקריו כבובות על חוט בתיאטרון הבובות הפרטי שלו.
בנוסף, על אף הביקורת החריפה שהשמיע בית המשפט העליון במספר הזדמנויות, וכן על אף הזמן הרב שחלף- טרם זימנו רשויות אכיפת החוק את ניצב ארביב לחקירה מקיפה באשר להאשמות ולחשדות אשר עלו כלפיו בחקירתו של הרב פינטו. לפיכך קוראת התנועה לחקור בהקדם את ניצב ארביב, על מנת להפריך או לאשש את החשדות וההאשמות אשר עלו בעקבות ההסכם עליו חתם הרב פינטו, ובעקבות החקירות שנערכו לאחריו.