איכות השלטון: יש לבחון את דוחו"ת המבקר בעניינם של שטנצלר ועטר לפני בחירת יו"ר לקק"ל

איכות השלטון: יש לבחון את דוחו"ת המבקר בעניינם של שטנצלר ועטר לפני בחירת יו"ר לקק"ל

ו' בחשון, תשע"ו; 19 אוקטובר, 2015.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר מפלגת העבודה ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בקריאה לבחון את דו"ח מבקר המדינה בעניינם של דני עטר ואפי שטנצלר המועמדים לתפקיד
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליצחק הרצוג, ח"כ ויו"ר מפלגת העבודה ולאברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והקונגרס הציוני העולמי בעניינם של שני מועמדים לתפקיד יו,ר קק"ל. התנועה מדגישה כי הקרן הקיימת לישראל, הינה גוף עתיר נכסים, משאבים והשפעה. היא הוקמה במטרה לשרת את העם היהודי ולהגשים את החזון הציוני. לצערנו, לצד תפקידיה של קק"ל, פועלה וזכויותיה לאורך השנים, הפך גוף משמעותי זה לקרדום לחפור בו – לקופה המשמשת להטבות לגורמים כאלה ואחרים. מטבע הדברים, תפקידים שמשמעותם שליטה על גוף עתיר נכסים וכוח זה, הינם נחשקים ביותר.
נוכח חשיבות ניהול נכון, ענייני ותקין של הקרן הקיימת לישראל, מפצירה התנועה בגורמים שבידיהם הכוח להשפיע על זהות יושב ראש הקרן, לפעול לבחירת איש ציבור נאמן, שראוי כי גוף זה יופקד בידיו ואשר המינהל התקין – נר לרגליו. בין היתר לבחון טענות וביקורות שעלו כנגד מועמדים ולקחת בחשבון את המשמעות שלהם על תפקוד קק"ל ועל אמון הציבור בתקינותו.
התנועה קוראת שלא להתעלם מן העובדה כי אך לאחרונה הועברה לקק"ל טיוטת דו"ח מבקר המדינה, על תפקוד קק"ל בהנהגתו של מר אפי שטנצלר. ואשר על פי הפרסומים כוללת ביקורת קשה במגוון נושאים.
בנוסף, חשוב להתייחס גם לביקורת מבקר המדינה על ח"כ דני עטר בכהונתו כראש המועצה האזורית גלבוע, הן בנוגע להוצאות בחירות, הן בנוגע להתקשרויות בנושא הסעות ובפרט בנוגע להתנהלותו כלפי מבקרת המועצה. בנושא זה אף עמד המבקר על גישתו השלילית של מר עטר לביקורת. בעניינו של ח"כ עטר, ראוי להזכיר ולבחון אף את הפרסומים בעניין נסיעותיו לחו"ל והתנהלותו בהם ואת הפרסום ממנו עולים החשדות לכאורה, כי ניצל את מעמדו לביצוע שביל גישה לביתו על קרקע ציבורית, בניגוד לתוכניות ולדין. ראו בעניין זה כתבתו של מר מתן חודורוב ממאי 2015, בערוץ 10.
דווקא השליטה על משאבים רבים ובפרט קרקעות ציבור נרחבים ודווקא תפקיד בו נדרשים נסיעות רבות והתנהלות ייצוגית ומכובדת, מחייבים כי יכהן בו אדם שלא נפל בו רבב בתחומים אלו ואשר יודע את ערכה של ביקורת.